شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یکی از عبرت های دفاع مقدس را آمادگی همیشگی برای هجوم دشمن دانست و گفت: آمادگی همیشگی نیازمند روحیه جهادی است و بدانید که مردم مدیرانی که اهل کار جهادی باشند را دوست دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست ائمه جمعه استان قم که با حضور سیدمحمدآقامیری استاندار قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه در زیارتنامه دو امام آمده است که خدا کسانی که با دست و زبان خود شما را کشتند لعنت کند، اظهار کرد: نقش رسانه و زبان هم در تأیید و هم در تخریب بسیار مؤثر است بنابراین باید نسبت به آنچه می گوییم و آنچه منتشر می کنیم دقت داشته باشیم.

وی با تشکر از استاندار جدید انتصاب وی برای استان قم را به خاطر اهمیت ویژه این استان برای رئیس جمهور دانست و گفت: یکی از درس های محرم و صفر که در بهترین حالات زیارت عاشورا در حال سجده از خدا می خواهیم این است که قدم های صادقانه ما را همراه با اباعبدالله علیه السلام و افرادی که جان خود را فدا کردند در راه خودش ثابت کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت قدم صادقانه را در مقابل قدم‌های تبلیغی، شکلی، صوری، ظاهری و عوام فریبانه دانست و گفت: با توجه به آیه ۱۴۷ آل عمران استغفار از گناهان، پرهیز از اسراف در هر عرصه از زندگی و ثبات قدم در راه خدا سه پیش شرط نصرت و یاری خداوند برای پیروزی بر دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فقط به مواردی از تاریخ زندگی انبیاء اشاره کرده که جنبه عبرتی داشته است، گفت: اگر می خواهیم هفته دفاع مقدس ماندگار شود باید جنبه های عبرتی آن زیاد باشد و یکی از جنبه های عبرتی هفته دفاع مقدس این است که مردم و مسئولان باید همواره آماده هجوم دشمن در عرصه های مختلف باشند.

آیت الله سعیدی با اشاره به بازدیدهای سرزده استاندار از زیرمجموعه خود این کار را کار بسیار خوب و جهادی و در راستای آمادگی همیشگی مدیران عنوان کرد و افزود: اگر کارهای جهادی نباشد غبار غفلت بر روی برخی افراد و چیزها می نشیند بنابراین باید روحیه کار جهادی در مسئولان تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه عموم مردم مدیرانی که اهل کار جهادی باشند را دوست دارند، تصریح کرد: باید مدیران زیر مجموعه خود را وادار کنید که جهادی عمل کنند و اگر کسی نخواست همراهی کند دست شما در تغییر این افراد باز است و خداوند هم نسبت به اختیاراتی که به شما داده است در روز قیامت مطالبه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha