شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید طلاب نوورود

حوزه/ معاون آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان گفت: آنچه حیات معنوی انسان را تضمین می‌کند، عمل به دانسته‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم مریم دوست محمدیان در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید که روز گذشته از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان با حضور طلاب جدیدالورود سطح ۲ این موسسه برگزار شد، اظهار داشت: عمل به دانسته‌ها حیات معنوی انسان را تضمین می‌کند.

وی در اهمیت و قداست مسیر طلبگی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) استناد کرد و گفت: اگر می‌خواهید چهره‌های آزاد شده از آتش را نگاه کنید، به چهره متعلمین بنگرید، مراد از متعلمین شما طلاب هستید که در جاده انسان‌سازی و مسیر الهی قرار گرفته‌اید.

معاون آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان با اشاره به مقام والای طلاب به بیان روایتی دیگر از پیامبر اسلام(ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: «ملائکه در کلاس درس طالبان علم حاضر و بال‌های خود را پهن می‌کنند تا طالبان علم بر روی آن بنشینند و بعد به آسمان رفته و افتخار می‌کنند که بال‌های‌شان فرش جلسه اهل علم بوده»، البته مراد از این علم، علمی است که به‌واسطه آن خداوند اطاعت و عبادت می‌شود.

دوست محمدیان اضافه کرد: اولین شرط برای دست‌یابی به آثار، نتایج و سعادت این علم، داشتن انگیزه الهی است، چنانچه هم در گرایش و هم در کشش باید انگیزه خالص برای خدا باشد و دومین شرط، همت بلند داشتن است.

وی با تأکید بر بهره‌برداری از فرصت طلبگی، یادآور شد: عمر تحصیل کوتاه است، اگر می‌خواهید خدمت به دین داشته باشید، به‌وظیفه و رسالت خود عمل کنید.

استاد حوزه علمیه خواهران گرگان، در توضیح این مطلب که آیا خود علم فی‌نفسه ارزش دارد یا زمانی که مقرون به عمل باشد؟ بیان کرد: طبق روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، «کمال دین در آن است که ابتدا انسان علم را بیاموزد و در شکوفایی این علم، عمل نماید»، لذا علمی که به آن عمل نشود، هیچ ارزش و فایده‌ای به‌دنبال ندارد.

دوست محمدیان ابراز کرد: براساس روایات وارده، «عالم به دین و طالب علم، هنگامی که علم او نورانیت و روشنایی برای خود و دیگران به‌همراه داشته باشد، فضیلت این علم از ۷۰ عابد بیشتر است».

وی خطاب به طلاب تأکید کرد: ارزش یک طالب علم به خدابین بودن اوست، لذا در کنار خدادان شدن، به خدابینی بپردازید، از جمله اعمال بسیار سودمند، تعبد است، لذا خود را مؤدب به آداب الهی و متخلق به اخلاق الهی کنید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha