یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر، هفت موکب به نام امامزادگان قم در سطح شهر برپا شد که اقدام به تهیه و توزیع ۴۲۵ هزار پرس غذا و دیگر نیازهای زائران کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به برپایی هفت موکب به نام امامزادگان استان قم طی ایام اربعین در سطح استان اظهار کرد: در سه بقعه متبرکه امامزادگان جعفر(ع) زواریان، شاه جمال(ع) و ابراهیم و محمد(ع)، مواکبی برای پذیرایی از زائران برپا شد و همچنین امکان اسکان موقت و شبانه زائران هم فراهم بود.


وی افزود: به طور میانگین، دو هزار نفر به صورت همزمان طی ۲۴ ساعت از خدمات اسکان در این سه بقعه متبرکه استفاده کردند و در مجموع ۲۰ هزار نفر به صورت شبانه یا موقت در این اماکن اسکان یافتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برپایی چهار موکب دیگر در بلوار پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: این مواکب به نام مطهر امامزادگان احمد بن قاسم(ع)، علی بن جعفر(ع)، شاه سید علی(ع) و چهار امامزاده(ع) برپا شدند و خدمات پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه کردند.


وی ادامه داد: علاوه بر این غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات قرآنی، هنری و سرگرمی هم در کنار این موکب‌ها دایر بودند.
اسکندری خاطرنشان کرد: به این ترتیب و در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر، بیش از ۶۰ هزار پرس غذای گرم توسط مواکب هفت گانه استان قم بین زائران توزیع شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه طی این مدت، ۳۰۰ هزار لیوان شربت و ۱۰ تن هندوانه هم توسط عوامل اجرایی موکب‌ها تهیه و توزیع شده است گفت: طبخ و توزیع ۲۰ هزار کاسه شله‌زرد، ۵ هزار آب معدنی، ۴۰ هزار لیوان دمنوش و چای و همچنین برنامه‌های فرهنگی، درمانی و اسکان، از دیگر خدمات این موکب‌ها به شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha