دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
همایش هیئت خادم الشهداء قم

حوزه/ همایش بزرگ هیئت خادم الشهداء قم، بمناسبت بیست و پنج سالگی این هیئت، و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با حضور بیش از هزار نفری ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم شهیدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در همایشی که بمناسبت بیست و پنجمین سالروز شروع فعالیت هیئت خادم الشهداء و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، علاوه بر جانبازان، رزمندگان، ایثارگران و خانواده معظم شهیدان ۸ سال دفاع مقدس، جمعی از مسئولین استان و شهر قم نیز حضور داشتند؛ در این مراسم همچنین از کتابی تحت عنوان «مسیر قرار» رونمایی شد؛ کتابی که خاطرات بیش از ۸۰ رزمنده دفاع مقدس عضو هیئت خادم الشهداء را در سفری به راهیان نور ثبت و ضبط کرده و منتشر شده است.

حاج یدالله حسینی مسئول هیئت خادم الشهداء قم در این مراسم با بیان این که جانبازان و ایثارگران خادمان شهداء هستند، گفت: اگرچه ابتدای کار از این که در دوران دفاع مقدس به شهادت نرسیدم ناراحت بودم اما امروز احساس رضایت دارم چراکه می‌بینیم اگر جانبازان و رزمندگان به جا مانده از ۸سال دفاع مقدس نبودند، پیام رسانان شهدا هم نبودند.

حاج حسین کاجی راوی دفاع مقدس و ناشر کتاب «مسیر قرار» خاطرات ۸۰ رزمنده جنگ تحمیلی نیز در این مراسم، با بیان این که یادگاران دفاع مقدس باید در اوج احترام باشند و هیئت خادم الشهداء قم در این مسیر به خوبی قدم برداشته است، گفت: برخی گروه‌های مردمی در قم حتی از دولت نیز پیشی گرفته و اقدامات بزرگی را رقم زده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به هیئت خادم الشهداء اشاره کرد؛ هیئتی که توانسته رزمندگان ۸سال دفاع مقدس را به صورت هفتگی و چند روز یکبار دور هم جمع کند و فعالیت های اجتماعی مختلفی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد حوزه علمیه نیز در این مراسم با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، اخلاص و انگیزه الهی موجب شد رزمندگان با دست خالی در مقابل تمام دنیا ایستادگی کنند، گفت: این اخلاص و انگیزه از باورهای رزمندگان سرچشمه می‌گرفت و ما امروز باید این اخلاص و انگیزه را به نسل جوان منتقل کنیم.

همچنین در حاشیه رونمایی از کتاب «مسیر قرار» حاج حسین کاجی ناشر این کتاب، سیدهادی سعادتمند نویسنده کتاب و دو تن از همکارانش نیز جزئیاتی در مورد این کتاب جدید ارائه کردند.

اجرای گروه تواشیح جانبازان هشت سال دفاع مقدس، مداحی حاج حسین مالکی نژاد و همخوانی جمعی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهداء، و همچنین همخوانی شعر معروف «کجایید ای شهیدان خدایی...» توسط حاج یدالله حسینی مسئول هیئت خادم الشهداء، از دیگر بخش های این مراسم بود.

*تقدیر از برخی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت
گفتنی است، در حاشیه این همایش از جمعی فعالین هیئت خادم الشهداء قم، حاج جلال کشاورز پدر شهید غلامحسین کشاورز، حجت الاسلام مولوی‌نیا امام جماعت و سخنران هیئت خادم الشهداء، جانباز سرافراز قاسم نگاری فرمانده گردان در زمان جنگ، جانباز سرافراز محمدرضا اصغری از فرماندهان جنگ و جانبازان مدافع حرم، حاج مهدی جندقی از پیشکسوتان مذهبی و هیئتی استان قم، خانواده جانباز سرافراز مرحوم حاج ناصر شریفی از فرماندهان ۸سال دفاع مقدس و از بنیانگذاران هیئت خادم الشهداء و ... تقدیر شدند.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha