شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - عضو مجلس خبرگان رهبری

حوزه / نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علم به تنهایی باعث تعالی نمی‌شود، هر انسانی برای رسیدن به تعالی، نیاز به تهذیب، اخلاق و تربیت در کنار علم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت بسیار زیاد این دو رویداد و تقارن آنها باهم، اظهار داشت: تنها چیزی که انسان را نسبت به باقی مخلوقات خداوند متمایز می‌کند، داشتن قابلیت‌های فراگیری علم، اندیشه و انتخاب است.

وی ادامه داد: اگر انسان در جهت فراگیری علم قدم بردارد، متعالی می‌شود و به لقب اشرف مخلوقات دست می‌یابد، اما اگر باتوجه به داشتن عقل و استعداد در مسیر فراگیری علم حرکت نکند، از منزلت انسانی ساقط خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علم به تنهایی باعث تعالی نمی‌شود. هر انسانی برای رسیدن به تعالی، نیاز به تهذیب، اخلاق و تربیت در کنار علم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تأکید کرد: دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان دختر که سنگرهای علم، ایمان و عفت را در می‌نوردند و به جلو حرکت می‌کنند افتخار ملت ایران هستند، امروزه دختران ایران، به برکت انقلاب اسلامی با افتخار آفرینی‌ها در تمام زمینه‌ها، الگویی برای دختران جهان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha