سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اراک

حوزه/ طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک از پایان نامه خود با عنوان "شیوه های مواجهه زنان الگو با سختی ها در قرآن کریم" دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز خانم لیلا رفیعی طلبه رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک از پایان نامه خود با عنوان "شیوه های مواجهه زنان الگو با سختی ها در قرآن کریم" با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین علی حیدر مرتضوری و داوری حجت الاسلام محمد مهدی کریمی نیا دفاع کرد.

رفیعی در دفاع از پایان نامه خود گفت: روش الگویی در تربیت از موثرترین شیوه‌هاست. الگوها در قرآن یا به شکل عینی و مجسم معرفی شده اند یا با بیان ویژگی‌های الگوهای عملی و به منظور عبرت‌گیری، به آن‌ها اشاره شده است.

وی تصریح کرد: زنان الگو در قرآن در حوزه های مختلف از جمله اخلاق، فرهنگ و اعتقادات، اقتصاد، عبادی، سیاسی، مقاومت در برابر ظلم معرفی شده اند. قرآن کریم در آیاتی به معرفی گونه‌های استقامتِ زنانِ الگو پرداخته‌است.

رفیعی در ادامه افزود : البته برخی از این زنان به تصریح آیات و برخی دیگر با کمک روایات تفسیری و قرائن دیگر به عنوان الگوی مقاومت مومنان قابل شناسایی هستند. از آنجا که زنان هر جامعه ای، بخش تاثیرگذاری از آن جامعه را تشکیل می‌دهند با شناخت این اسوه‌های مقاومت و الگوگیری از آنان، می‌توان مسیر جامعه را به سمت اعتلا پیش برد.

طلبه رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک خاطر نشان کرد : نوشتار حاضر درصدد است به روش نقلی و با استفاده از منابع کتابخانه‌ای به این سوال که زنان الگو در قرآن کریم چه گونه‌های مقاومتی از خود نشان دادند؛ پاسخ‌ دهد.

وی گفت :یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که قرآن کریم توکل داشتن، حیا، تسلیم و راضی بودن به مقدرات الهی، صبور بودن، بذل مال، هجرت، جهاد و شرکت در جنگ؛ تحمل شکنجه و شهادت؛ حفظ ایمان در محیط کفر؛ دفاع از ولایت را به عنوان مصادیق استقامت این زنان الگو معرفی می‌کند.

این پایان نامه با رتبه عالی دفاع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha