شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شورای جهانی کلیساها

حوزه/ دبیر کل شورای جهانی کلیساها گفت: مسیحیان واکنش مثبتی به سوزاندن و هتک حرمت کتاب مقدس نخواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پی اهانت‌های مکرر به ساحت مقدس قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان طی نامه‌ای به رهبران ادیان جهان، به تبیین بیانیه مقام معظم رهبری با هدف محکومیت اقدام موهن هتک حرمت به قرآن کریم پرداخت.

جری پیلای دبیر کل شورای جهانی کلیساها در پاسخ به نامه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره محکومیت اهانت به قرآن کریم گفت: سوزاندن قرآن کریم غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه است. مسیحیان نیز واکنش مثبتی به سوزاندن و هتک حرمت کتاب مقدس نخواهند داشت.

وی افزود: بسیار مهم است که با کتاب مقدس هر دینی با احترام، عزت و قداست رفتار شود. ما ضمن محکومیت اینگونه اقدامات، آمادگی شورای جهانی کلیساها را جهت همکاری فی ما بین با هدف اطمینان از عدم وقوع اینگونه رفتارها و بی احترامی به کتاب مقدس در آینده از جمله بواسطه یک «سند بین‌المللی حقوق ادیان» اعلام می‌کنیم.

گفتنی است شورای جهانی کلیساها، فرقه‌ها و انجمن‌های کلیسایی را در بیش از ۱۲۰ کشور و منطقه در سراسر جهان گردهم می‌آورد که نماینده بیش از ۵۸۰ میلیون مسیحی و شامل بسیاری از کلیساهای ارتدکس، تعداد زیادی کلیساهای انگلیکن، باپتیست، لوتری و متدیست است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha