یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دو اتاق‌ فرمان در مسجد مقدس جمکران

حوزه/با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران و معاون سیما سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دو اتاق فرمان در مسجد مقدس جمکران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همزمان با ایام نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) دو اتاق فرمان در مسجد مقدس جمکران با حضور تولیت این مکان مقدس، معاون سیما سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیران شبکه های قرآن و معارف و شبکه نسیم و شبکه استانی نور به بهره برداری رسید.

مهدی دانش آشتیانی، مدیر مرکز هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران در آیین بهره برداری از اتاق‌های فرمان مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: با حمایت‌های تولیت مسجد مقدس جمکران و پشتیبانی خیرین اتاق‌های فرمان مسجد مقدس جمکران به بهره برداری رسید و با این اقدام بستر مناسب و مطلوبی برای پخش زنده برنامه‌های این مسجد مقدس در شبکه‌های تلویزیونی مهیا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های دو اتاق مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از اتاق‌های رژی ۱۰ دوربین و اتاق دیگر ۸ دوربین را پشتیبانی می‌کند و در نقاط مختلف مسجد بسترهای اتصال از طریق فیبر نوری به اتاق‌های فرمان مهیا شده است.

مدیر مرکز هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در ایام ماه ربیع الاول شبکه‌های مختلف تلویزیونی برنامه‌های مسجد مقدس جمکران را به صورت زنده پوشش دادند، یادآور شد: برنامه یادخدا از ابتدای ماه ربیع الاول از مسجد مقدس جمکران پخش شد و در ایام ۹ ربیع الاول نیز شبکه یک، شبکه قرآن، شبکه خبر و... برنامه‌های مختلف مسجد مقدس جمکران را به صورت زنده پخش کردند.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بستر فنی و امکانات مطلوبی برای پوشش مراسم‌ها و تولید برنامه‌های تلویزیونی در مسجد مقدس جمکران فراهم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیزدر حاشیه افتتاح این طرح با قدردانی از تلاش‌های صدا وسیما و خادمان رسانه ای مسجد مقدس جمکران برای انعکاس هرچه بهتر مراسم‌ها و آئین‌های مذهبی در این مکان مقدس گفت: در طول سال بیش از ۲۲۰ روز مناسبت و برنامه‌های برجسته فرهنگی و مذهبی در مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود که انعکاس دقیق و گسترده آن در جامعه میتواند نقش مهمی در پیوند منتظران با خدا، ترویج فرهنگ و معارف مهدویت و عشق به امام عصر (عج) داشته باشد.

محسن برمهانی معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد: در این اتاق های رژی از امکانات فنی خوب، با کیفیت و به روز استفاده شده و در نقاط مختلف مسجد مقدس جمکران از طریق فیبر نوری امکانات لازم برای ارتباط دوربین های متعدد برای پخش برنامه های مسجد مقدس جمکران مهیا شده است.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران یکی از نقاط مهم برای شیعیان جهان به شمار می رود تصریح کرد: باید بازنمایی درستی از برنامه های این مکان مقدس در رسانه ملی و شبکه های بین المللی داشته باشیم.

معاون سیما سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با عنایات تولیت مسجد مقدس جمکران و به همت بخش رسانه ای این مسجد مقدس این اتفاق رقم خورده است و امیدواریم که بتوانیم پیام معارف مهدوی را به جامعه بین المللی طالب حق و حقیقت به بهترین شکل مخابره کنیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha