شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیین شعرخوانی ادارکل کتابخانه عمومی خراسان رضوی

 حوزه / آیین شعرخوانی «خاکریز دانایی» به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور شاعران مشهدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز چهارشنبه ۵ مهرماه در آیین شعرخوانی «خاکریز دانایی» در استودیو کتاب این نهاد، اظهار داشت: محافل ادبی در سطح استان با هدف تقویت و پرورش قلم ادیبان، شاعران و نویسندگان نوقلم برگزار می‌شود.

وی افزود: دوران دفاع مقدس، نماد سربازانی است که در آن دوران با وضو، پا در خاکریزها گذاشته و به پیشواز شهادت رفتند، امروز نیز در آیین «خاکریز دانایی» ادیبان با قلم خود همچون سربازان گام در خاکریز شعر و ادب نهاده‌اند.

حجت الاسلام سبزیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در آن دوران روح همبستگی، همدلی و «ما می‌توانیم» را در جوانان به‌وجود آوردند و این اتفاق خجسته و نادر را در تاریخ ایران ثبت کردند.

در ادامه محسن صابر، رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: وظیفه امروز ما بر این است تا به‌واسطه بازخوانی و روایتگری رشادت‌های سربازان دفاع مقدس آن روزگار را ماندگار کنیم، امروز باید از نسلی صحبت کنیم که انقلاب اسلامی را رقم زده و آن را به سراسر دنیا صادر کردند.

وی اظهار کرد: به عنوان نسل دوم انقلاب اسلامی ایران لازم می‌دانم بگویم، برای مسیریابی و جهت یابی مناسب باید یک شاخص را برای خود تعریف کرد، سربازان دوران دفاع مقدس نیز همچون این ستارگان می‌توانند نقشه راه حرکت در مسیر انقلاب را به نسل امروز نشان دهند.

صابر از مداحان به عنوان فرماندهان معنوی و سردمداران مکتب اهل بیت(ع) در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: آنان نقش به‌سزایی در ترویج سبک و سیره اهل بیت(ع) در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

در ادامه علیرضا خاکساری، سیدمحمدرضا یعقوبی‌آل، سیدهاشم وفایی و ام البنین سادات مبارز، از شاعران بومی خراسان رضوی به خوانش اشعار خود با محوریت دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha