دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نکوداشت مقام علمی و معنوی علامه حسن زاده آملی

حوزه/ مراسم دومین سالگرد همراه با آیین نکوداشت مقام علمی و معنوی علامه حسن زاده آملی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم دومین سالگرد همراه با آیین نکوداشت مقام علمی و معنوی علامه حسن زاده آملی به همت موسسه علمی تربیتی آوای توحید برگزار می شود.
سخنرانان این مراسم حجج اسلام والمسلمین رمضانی واحمد کلباسی خواهند بود.

آیین نکوداشت مقام علمی و معنوی علامه حسن زاده آملی فردا پنجشنبه ۶ مهرماه ساعت ۱۰ صبح در اصفهان، تخت فولاد، مدرسه رکن الملک برگزار می شود.

علامه حسن‌زاده آملی در ۱۳۰۷ خورشیدی در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل دیده به جهان گشود. در ۶ سالگی به مکتب‌خانه رفت، علاقه وی به درس و قرآن تا اندازه ای بود که در خردسالی تمام قرآن را به خوبی یاد گرفت. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه روحانی (حوزه علمیه) را در محضر روحانیونی همچون؛ محمد آقا غروی، عزیزالله طبرسی، شیخ احمد اعتمادی، عبدالله اشراقی و ابوالقاسم رجایی فرا گرفت. سپس به تهران آمد و در مدارسی چون مبارک حاج ابوالفتح و مدرسه مبارک مروی به فراگیری دانش پرداخت و نزد حاج میرزا ابوالحسن شعرانی طهرانی در حدود ۱۳ سال به تربیت و تعلیم پرداخت و فنونی را از قبیل علوم منقول، معقول، تفسیر، کتب قرائت و تجوید، کتب ریاضی و نجوم، تعلیم کتب مختلف و استخراج تقویم نجومی کسب کرد که تعلیمش چهار سال طول کشیده بود. حسن زاده آملی در ۲۲ مهر ۱۳۴۲ خورشیدی به قم رفت و در آنجا تحصیلات حوزوی خود را به پایان رساند.

علامه حسن حسن‌زاده آملی یکی از فیلسوفان و عارفان جهان اسلام به شمار می‌رفت که توانست در طول عمر پربرکت خود با تلاشی خستگی ناپذیر بیش از ۱۷۰ اثر در زمینه تألیف مستقل، شروح، حواشی و تعلیقات و تصحیح از خود برجای بگذارد.

سرانجام این عالم فرهیخته پس از سال‌ها مجاهدت علمی در سوم مهر ۱۴۰۰ خورشیدی در ۹۳ سالگی و بر اثر نارسایی شدید قلبی دیده از جهان فروبست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منفرد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    ممنون از لطفتون