یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ابراهیمی فر و نوروزپور

حوزه/ در نشست تعاملی حوزه علمیه استان سمنان با عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی این استان راه های افزایش تعامل و همکاری، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، در نشست تعاملی حوزه علمیه استان سمنان با عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی این استان راه های افزایش تعامل و همکاری بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام قاسم نوروزپور، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان، با اشاره به نقش و ضرورت حضور روحانیون در نیروهای مسلح اظهار داشت: مقام معظم رهبری در راستای نقش روحانیون در نیروهای مسلح فرموده بودند «حضور مجموعه‌ای به نام عقیدتی، سیاسی در نیروهای مسلح، یکی از الهامات الهی و از برکات پروردگار بر امام بزرگوار ما و مجموعه‌ی دست‌اندرکار امور کشور بود. نقش روحانیون، نقش هدایت و دستگیریِ معنوی است. همه به روحانی احتیاج دارند - همچنان‌که به طبیب احتیاج دارند - و اگر روحانی در هر نقطه‌ای به وظایف خود عمل کند، آن‌جا را از لحاظ معنوی آباد خواهد کرد.» و این امر نشان از اهمیت و جایگاه این جریان دارد.

ابراهیمی فر: فراجا در اربعین خوش درخشید / نوروزپور: روحانیت چراغ راه نیروهای مسلح است

وی با بیان اینکه امروز حضور روحانیت در نیروهای مسلح یک نیاز و ضرورت است، افزود: در مجموعه انتظامی حضور روحانیون در کنار کارکنان نیروهای مسلح تقویت روحیه و دلگرمی این کارکنان است و ایفای نقش روحانیون به عنوان مشاور مذهبی در کلانتری و پاسگاه ها یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی بوده است.

حجت الاسلام نوروزپور با بیان اینکه روحانیون در نیروهای مسلح نقش بی بدیلی دارند، تصریح کرد: روحانیون با نقش آفرینی خود در عقیدتی سیاسی چراغ راه نیروهای مسلح شدند و روحانیت پس از انقلاب در نیروهای مسلح نقش خود را به خوبی ایفا کرده و تاثیر بسزایی در ارتقای آموزه های دینی داشته است.

ابراهیمی فر: فراجا در اربعین خوش درخشید / نوروزپور: روحانیت چراغ راه نیروهای مسلح است

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر ابراهیمی فر، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، نیز در این نشست اظهار داشت: پلیس همواره به رسالت انقلابی و جهادی خود عمل کرده است و امروز بیش از گذشته ما شاهد رشد پلیس مکتبی و انقلابی و ولایی هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای فراجا، ایفای نقش و خدمتگزاری به مردم در ایام اربعین حسینی بود، تصریح کرد: پلیس در ایام اربعین حسینی امسال نیز همچون سالها در عرصه تامین نظم و امنیت، صدور گذرنامه و سایر اقدامات لازم خوش درخشید اما این زحمات و دستاوردهای پلیس را تنها رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سکاندار این کشتی انقلاب قدردانی کردند و بخشی از این کوتاهی ها و کم لطفی برخی نهادها در تقدیر از خدمات پلیس، تنها با ریزبینی و نگرش دقیق و جزئی رهبر معظم انقلاب جبران شد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به فعالیت روحانیون در نیروهای مسلح و سایر نهادهای انقلابی افزود: بحمدالله با پیگیری ها و مدیریت و درایت جدّی حضرت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و تعامل و همکاری خوب دستگاه ها و ارگانها امروز بستر فعالیت و ایفای نقش روحانیون در راستای خدمتگزاری بهتر به مردم بیش از گذشته رشد یافته است و شاهد تعامل خوب نهادها در بکارگیری روحانیون برای خدمت به مردم عزیز هستیم.

وی با بیان اینکه روحانیت همواره خود را نوکر و خدمتگزار مردم می داند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان آماده همکاری و تعامل بیش از پیش با عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان می باشد و در راستای اهداف عالیه انقلاب و خدمتگزاری بهتر به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنیم.

ابراهیمی فر: فراجا در اربعین خوش درخشید / نوروزپور: روحانیت چراغ راه نیروهای مسلح است

در این نشست حجت الاسلام علی همتی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان سمنان، سرهنگ سید محسن نورس، معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان و تعدادی از مسئولان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی این استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha