دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار جو پینگ ما با مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ دبیرکل انجمن اسلامی چین ضمن بازدید از جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با مدیر جامعة الزهرا (س) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «جو پینگ ما» دبیرکل انجمن اسلامی چین و معاون بین‌الملل شورای ادیان چین و «ای هوی ما» مسئول میز ایران انجمن اسلامی چین با مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها دیدار کرد.

نظام جمهوری اسلامی، همان نگاه اسلام را نسبت به بانوان دارد

در این دیدار، سیده زهره برقعی، مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، اظهار کرد: حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم پیامبر رحمت برای همه جهانیان است، نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه دنیا و همه مردم حتی آنها که به دینی معتقد نیستند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار امیدواری کرد که این دیدار سرآغاز همکاری‌های دو جانبه بین دو مجموعه باشد و در ادامه، عنوان کرد: ما خوشبختیم که در اسلام، بانوان نمونه، فداکار و الگویی همچون حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها داریم؛ چرا که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مورد احترام ویژه پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بودند که نگاه اسلام به زن را نشان می‌دهد.

برقعی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، همان نگاه اسلام را نسبت به بانوان دارد، گفت: زنان در جامعه اسلامی قابل احترام و تکریم هستند.

جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها نمونه ای از توجه نظام جمهوری اسلامی به زنان است

وی تصریح کرد: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها نمونه ای از توجه نظام جمهوری اسلامی به زنان است که تعلیم و تعلم بانوان در این مؤسسه انجام می‌شود که قطعا نمونه آن را در هیچ کشوری نخواهید دید.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه این حوزه علمیه تمام نیازهای خواهران را برای تعلیم و آموزش و حضور در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در این مؤسسه یک سیر نظام‌مند و هدف‌مند در حوزه تعلیم و تربیت از مهد کودک تا بالاترین سطوح علمی دانشگاهی و حوزوی وجود دارد.

برقعی با اشاره فعالیت‌های پژوهشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در معاونت پژوهش و پژوهشگاه مطالعات اسلامی، آمادگی این مجموعه را با انجمن اسلامی چین در موضوعات پژوهشی اعلام کرد.

جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها محل امنی برای تحصیل، تربیت و پرورش بانوان سراسر دنیا است

وی با اشاره به اینکه جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها وجهه بین المللی هم دارد، به حضور بانوان طلبه چینی در این مؤسسه اشاره کرد و گفت: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها محل امنی برای تحصیل، تربیت و پرورش بانوان سراسر دنیا است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: امروز فارغ التحصیلان ما در کشورهای مختلف، مشغول فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تبلیغی و مدیریتی هستند و دانش آموختگان حوزه تلاش می‌کنند برای ترویج معارف و فرهنگ اسلامی در دنیا خدمتی انجام دهند.

برقعی به فعالیت‌های مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در برگزاری دوره‌های آموزشی معارفی و مهارتی به صورت حضوری و آنلاین اشاره کرد و در ادامه افزود: مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که بانوان غیرایرانی می‌توانند در این بخش به آموزش زبان فارسی بپردازند.

نظام آموزشی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها را در جهان اسلام بی نظیر می‌بینم

در ادامه این دیدار، جو پینگ ما، دبیرکل انجمن اسلامی چین و معاون بین الملل شورای ادیان چین ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، یادآور شد: من سال ۲۰۱۸ نیز به این موسسه آمده بودم و امروز که برای دومین بار به این موسسه آمدم، تغییرات گسترده‌ای را مشاهده کردم.

دبیرکل انجمن اسلامی چین با اشاره به حضور کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این مجموعه و پذیرش از مهدکودک تا سطوح عالی علمی، تصریح کرد: این نظام آموزشی را در جهان اسلام بی نظیر می‌بینم.

جو پینگ ما با بیان اینکه اطلاعات بانوان مسلمان چین درباره اسلام صرفا از طریق خانواده‌ها و امام جماعت مساجد است، تأکید کرد: آموزش یکی از مسائلی است که برای زنان مسلمان اهمیت ویژه‌ای دارد، به طوری که فراهم کردن آموزش مناسب و درست برای بانوان معنای فراهم کردن آموزش برای خانواده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش خوب به کودکان از دل آموزش درست به بانوان بیرون می‌آید، اظهار امیدواری کرد که بتوان با تعاملات سازنده، همکاری‌هایی را با این موسسه علمی حوزوی داشته باشند.

نظام جمهوری اسلامی، جایگاه و ارزش ویژه ای برای زن قائل است

در این دیدار، خانم شریفی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه این مؤسسه به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع است، اظهار کرد: این موسسه با ظرفیت ملی و بین المللی به عنوان مرجعیت برای بانوان در جهان اسلام مطرح است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: امروز غرب، هویت واقعی زن را گرفته و زن به ابزار تبدیل شده است، اما در نگاه اسلامی، زن کرامت دارد.

شریفی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، جایگاه و ارزش ویژه ای برای زن قائل است، گفت: برای جریان سازی و تمدن سازی اسلامی لازم است که فرهنگ اسلامی را به جهان اسلام منتقل کنیم و ما باید بانوان مسلمان را به بانوان نقش آفرین تبدیل کنیم.

در این جلسه، خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی و خانم شاکری معاون پژوهش جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به ارائه پیشنهاداتی در خصوص ارتباط، همکاری و تعامل بیشتر با انجمن اسلامی چین پرداختند.

«چو پینگ ما» و «ای هوی ما» پیش از این دیدار از بخش‌های مختلف جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها از جمله معاونت پژوهش، پژوهشگاه مطالعات اسلامی، مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی و غیره بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha