یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: مردم استان آذربایجان غربی اجازه نخواهند داد دشمن در لابه لای وحدت شیعه و سنی نفوذ کند و با تمام وجود خود از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام علی عبدالهی رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، امروز در دومین همایش ملی سراسری هفته وحدت با حضور جمعی از علماء و اندیشمندان شیعه و سنی که در سالن وحدت ارومیه برگزار شد، به اهمیت وحدت بین امت محمد (ص) پرداخت و اظهار داشت: ایام هفته وحدت امسال در امتداد هفته دفاع مقدس است و استان آذربایجان غربی افتخار دارد ۱۲ هزار شهید را برای صیانت از کیان، ملیت و تمامیت ارضی کشور تقدیم انقلاب نموده و محل شهادت ۲۴ هزار شهید است.

شیعه و سنی با تمام وجود از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد

وی ادامه داد: موجبات تثبیت و مبانی وحدت در زمان دفاع مقدس تجربه شد و امروز مردم شیرینی آن تجربه زیبا را می‌چشند و افتخار جامعه اسلامی این است که در زیر بیرق توحید، رسالت، عدالت و ولایت زندگی مسالمت آمیز دارند، ولی دشمنان می‌خواهند این اتحاد را از بین ببرند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تأکید بر اینکه اگر امت مسلمان بر مدار قرآن حرکت کنند، فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود، اظهار کرد: امروز دغدغه جامعه اسلامی ایجاد جامعه توحیدی است و دغدغه دشمنان ممانعت از ایجاد این جامعه می‌باشد و برای همین است که اسلام هراسی و قرآن هراسی را به‌عنوان یک برنامه برای سال‌های متوالی در دستور کار قرار داده، چرا که می‌داند اسلام و قرآن وحدت آفرین هستند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از آزادی‌های مشروع و استیفاء حقوق عامه بدون تمدن حقوقی ممکن نیست، به همین دلیل مقام معظم رهبری در سند تحول قضایی افقی را برای قوه قضائیه و مجموعه‌های مرتبط ترسیم می‌کنند که فساد زدایی منتهی به ایجاد امنیت روانی شود و سکانداری آن جامعه حقوقی باشد که به‌عنوان وظیفه فردی و اجتماعی در این خصوص طوری عمل کنند تا منتهی به اعتماد سازی و ایجاد رضایتمندی مردم شود و در نهایت یأس و نا امیدی از جامعه رخت ببندد.

حجت الاسلام عبدالهی گفت: امنیت امروز کشور که شاخص موفقیت و پایداری نظام مقدس و حاصل اتحاد است، موجب حسادت کفار شده و نباید از این امر غافل شد و لازم است تا این وحدت و برادری را حفظ کنیم.

آذربایجان غربی نماد وحدت و اتحاد ادیان و اقوام است

شیعه و سنی با تمام وجود از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد

در ادامه این همایش ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه افتخار آذربایجان غربی به‌عنوان رنگین کمان ادیان، مذاهب و فرهنگ‌ها این است که میزبان این همایش وحدت آفرین باشد، اظهار کرد: استان ما نماد وحدت است که مردم آن با برادری، اتحاد و انسجام از دیرباز و با سابقه تاریخی طولانی در کنار هم به‌صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند و الگویی از اتحاد و برادری نه تنها در کشور بلکه در جهان هستند.

وی ادامه داد: امروز دشمن این وحدت را نشانه گرفته و با ایجاد فتنه درصدد جدایی برادران و خواهران شیعه و سنی و ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ولی غافل از اینکه این اتحاد گسستنی نیست.

وی با اشاره به نامگذاری هفته وحدت توسط امام راحل، یادآور شد: تدبیر امام خمینی(ره) و تأکید مقام معظم رهبری در نامگذاری هفته ولادت پیامبر اسلام به عنوان هفته وحدت، اتحاد و انسجام بین مسلمانان و حتی سایر ادیان را تقویت و نقشه دشمنان را برای ایجاد تفرقه نقش بر آب می‌کند.

عتباتی تصریح کرد: امروز در بدنه دستگاه قضایی استان و ادارات و نهادهای تابعه همکاران شیعه و سنی و سایر ادیان الهی با برادری و وحدت یک هدف را که همان احقاق حق و خدمت به مردم است را دنبال می‌کنند و خود را سربازان عدالت و ولایت در سنگر احقاق حق می‌دانند و بدین طریق نشان می‌دهند که امت محمد(ص) تجلی وحدت و عدالت هستند.

همه انبیای الهی برای تحقق عدالت اجتماعی مبعوث شدند

ماموستا عبدالسلام کریمی نیز در این همایش خاطرنشان کرد: حق بالاتر از رنگ‌ها، خط قرمزها و خط کشی‌هاست و هر جا حق است باید احقاق حق نمود، مومن و انسان واقعی حق الناسی که مقدم بر حق خداوند است را پاس می‌دارد.

مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام، بیان کرد: دشمن شبانه روز با مکر به دنبال آن است که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و لذا از این رو باید هشیار بود.

وی ادامه داد: تمام انبیایی که مبعوث شده‌اند، برای اجرای عدالت و تحقق عدالت اجتماعی بوده تا مردم برای ایجاد قسط و داد و عدل بپاخیزند.

مردم آذربایجان غربی با تمام وجود از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع خواهد کرد

شیعه و سنی با تمام وجود از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد

در ادامه این همایش ماموستا کلشی نژاد اظهار کرد: بخش مهمی از اعتماد و امنیتی که در استان شکل گرفته حاصل تلاش‌های دستگاه قضایی استان با مدیریت رئیس کل دادگستری استان می‌باشد که با درایت و ورود به حوزه‌های مختلف و رفع مشکلات آنها قدم برداشته است.

وی یادآور شد: سال گذشته یکی از قدیمی‌ترین پرونده‌های قتل استان که سابقه ۳۳ ساله داشت با تدبیر رئیس کل دادگستری استان و با استفاده از ظرفیت روحانیون و ریش سفیدان ختم به خیر شد و از فتنه‌هایی که پشت سر آن می‌توانست ایجاد گردد، جلوگیری شد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تأکید کرد: مردم استان آذربایجان غربی اجازه نخواهند داد دشمن در لابه لای وحدت شیعه و سنی نفوذ کند و ملت کُرد نیز هیچوقت سپر دشمنان نخواهند شد و با تمام وجود خود از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهد کرد و برای اعتلای آن قدم خواهند برداشت.

ارزش‌های مشترکی بین ادیان الهی وجود دارد که وحدت آفرین هستند

شیعه و سنی با تمام وجود از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد

دایاوش عزیزیان نیز در این همایش خاطرنشان کرد: جامعه آشوری، ارمنی و مسیحی جزء کشور ایران هستند و به این موضوع آگاهند که تفرقه و نفاق ریشه جدال در جامعه است که ثمرات آن اختلاف، بدبینی و بدگمانی است و باید از آن اجتناب نمود.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه ادامه داد: وحدت حاصل شناخت، تفاهم و قبول کردن تفکر همدیگر است و ارزش‌های مشترکی بین ادیان الهی وجود دارد که این مشترکات وحدت آفرین هستند.

گفتنی است در پایان این آیین از تعدادی از فرزندان شهداء و وکلای جانباز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha