یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جمعه شیعه و سنی آذربایجان غربی

حوزه/ امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال الگوسازی هستند، گفت: متأسفانه گاهی از موارد الگوها و ارزش‌های ما مسلمانان را دشمنان بیان می‌کنند، به‌طوری که فیلم پیامبر را آنان می‌سازند و احادیث پیامبر را با افکار خودشان تنظیم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه شهرستان میاندوآب در نشست مشترک ائمه جمعه شیعه و سنی شهرستان‌های استان آذربایجان غربی که امروز در محل دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام در دنیا به دنبال الگوسازی هستند و اگر بخواهیم در این تمدن اسلامی به اهداف والای اسلامی برسیم باید الگوها و ارزش‌های خودمان را تبیین کنیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در این عرصه زیاد موفق نبودیم، گفت: متأسفانه گاهی از موارد الگوها و ارزش‌های ما مسلمانان را دشمنان بیان می‌کنند، به‌طوری که فیلم پیامبر را آنان می‌سازند و احادیث پیامبر را با افکار خودشان تنظیم می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه رسول الله(ص) اسوه حسنه برای جهانیان بودند، اظهار کرد: اهمیت تبیین شخصیت والای پیامبر اکرم یکی از ضرورت‌ها در شرایط فعلی است.

امام جمعه میاندوآب، با اشاره به اهمیت کار روحانیت و علما در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم روحانیت تبیین شخصیت والای پیامبر اکرم(ص) در جامعه است.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) "ما مُبَشِّراً وَ نَذِیراً للعالمین و داعِیاً إِلَی اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنِیر" و دارای عصمت گفتاری و بینایی بودند.

وی یکی از ویژگی‌های بارز پیامبر اکرم(ص) را مقاومت و استقامت دانست و یادآور شد: از ویژگی‌های مهم پیامبر(ص)، مقاومت و استقامت ایشان بود و این موضوع باید برای ما سرلوحه باشد که پیروزی‌ها در سختی‌ها به‌دست می‌آید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha