یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جمعه شیعه و سنی آذربایجان غربی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: حفظ و تقویت وحدت اسلامی جزو تاکیدات دینی و اسلامی است و باید در این مسیر حرکت کنیم، هرنوع اختلاف میان مسلمانان غیرقابل پذیرش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه شیعه و سنی آذربایجان غربی، با اشاره به ایام هفته وحدت و اهمیت این ایام، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگو و اسوه دینی برای تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان می‌باشند، یکی از ویژگی‌های ایشان که برای تمامی مردم لازم است و برای مبلغان دینی ضرورت ویژه‌ای دارد، موضوع پرهیز از دنیا مداری و توجه به عالم آخرت بوده که مورد توجه و تأکید خداوند متعال در قرآن کریم هم می‌باشد.

وی عنوان کرد: در نهج‌البلاغه هم آمده که تأسی به نبی اکرم(ص) در امورات دنیوی و عدم پایبندی به این دنیا موجب عاقبت بخیری خواهد شد، بر اساس فرمایش امام علی(ع)، پیامبر(ص) بهترین الگو برای تمرین شکیبایی و صبر است و لذا محبوب‌ترین فرد نزد خداوند کسی است که به پیامبر تأسی کند.

ایجاد هرنوع اختلاف میان مسلمانان غیرقابل پذیرش است

وی ادامه داد: دنیامحور بودن موجب غفلت انسان از عاقبت خواهد بود و به‌همین دلیل موضوع دوری از دنیاپرستی مورد تأکید نبی اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: روحانیون و علما با ترجیح آخرت به دنیا در مسیر نبوی گام برمی‌دارند و باید این مساله رعایت شود تا موفقیت فردی رقم بخورد.

وی به موضوع وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: حفط و تقویت وحدت اسلامی جزو تأکیدات دینی و اسلامی است و باید در این مسیر حرکت کنیم، هر نوع اختلاف میان مسلمانان غیرقابل پذیرش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی تأکید کرد: نعمتی همانند وحدت برای کشورهای اسلامی نداریم، بر اساس تعابیر و تعاریف در متون دینی، نیازمند وحدت بر پایه اسلام هستیم که این امر زمینه‌ساز رشد و اعتلای مسلمانان است.

ایجاد هرنوع اختلاف میان مسلمانان غیرقابل پذیرش است

وی گفت: تفرقه در میان مسلمانان موجب نفوذ و حضور دشمنان خواهد بود، بنابراین باید از این مسیر دوری و از تفرقه و تشتت در میان مسلمانان پرهیز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ابراز کرد: باید قدردان نعمت وحدت اسلامی باشیم که امروز شاهد تحقق آن هستیم و تمام این وحدت در سایه نظام اسلامی به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی، خواستار حفظ و تقویت وحدت در میان مسلمانان شد و اظهار کرد: باید به این موضوع توجه ویژه شود و تمام مسئولان و مردم در این مسیر گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha