یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
توسعه همکاری‌ علمی بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه کاشان

حوزه/ تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و بین‌المللی بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه کاشان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، با هدف توسعه همکاریهای علمی، تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و بین‌المللی بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه کاشان منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف اجرای طرح‌های بنیادین و به منظور تبیین و ترویج مفاهیم و آموزه‌های دینی و معنوی در علوم انسانی و اجتماعی و گفتمان سازی و یافتن راه حل برای کاربست آنها در میان دانشجویان، دانشگاهیان و جامعه در جلسه مشترک رؤسای پژوهشگاه و دانشگاه و با حضور معاونان پژوهشی و آموزشی و رؤسای پژوهشکده‌های مرتبط طرفین، در تاریخ چهارشنبه ۵ مهرماه سال جاری به امضای رؤسای پژوهشگاه و دانشگاه رسید.

در این جلسه، پژوهشگاه و دانشگاه بر توسعه رویکردهای نوآورانه و فناورانه به علوم انسانی و اجتماعی از طریق حمایت از فعالیت مراکز نوآوری علوم انسانی، ترغیب اساتید و دانشجویان دوطرف به گذراندن فرصت‌های مطالعاتی در پژوهشگاه و دانشگاه با هدف آشنایی با اولویت‌ها و نیازهای پژوهشی یکدیگر، تشکیل کمیته مشترک تحول علوم انسانی و بازنگری سرفصل‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی پژوهشگاه و دانشگاه و گسترش رسالت یکدیگر در سطح بین‌المللی از طریق مشارکت در جذب و تربیت دانشجویان بین‌المللی مستعد در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی با رویکرد اسلامی تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر سعیدی روشن، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سخنانی به ضرورت توجه به سه مفهوم کلیدی علم، فرهنگ و تمدن اسلامی در نقشه راه فعالیت نظام آموزش عالی اشاره کرد و گفت: نقشه راه حرکت علمی هوشمندانه، هدفمند و روشمند در راستای تولید علوم انسانی اسلامی صائب، روزآمد و اثربخش، فرهنگ آفرین و تمدن ساز؛ مهندسی تولید علم، تأسیس فرهنگ و ایجاد بستر لازم برای پیدایی تمدن نوین اسلامی، امروز یک وظیفه آکادمیک و یک جهاد عظیم است.

وی افزود: شناخت و تحقیق در فلسفه علم و آگاهی به تاریخ علوم و پیشینه فرهنگی تمدنی دنیای اسلامی ضرورت مقدماتی همه مراکز علمی دانشگاه و حوزه است. در علوم اجتماعی انسانی ما، توجه به مبدأ هستی، غایت آفرینش انسان، معاد و حساب و کتاب و حق و باطل و عدل و انصاف باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

در ادامه عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان نیز از آمادگی دانشگاه برای تقویت کاربست‌های علوم انسانی و اجتماعی به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه خبر داد و گفت: ارتقا همکاری‌های دانشگاه و پژوهشگاه با هدف تربیت مدیران طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدنظر باشد.

در پایان این رویداد علمی، مسئولان پژوهشگاه از پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان بازدید کردند و با تجربه‌ها و ظرفیت‌های دانشی این مجموعه ارزشمند حامی طرح‌های خلاق کاشان آشنا شدند

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha