یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: آثار وقف پایدار، همیشگی و ماندگار است و باید آحاد مردم را برای قرار گرفتن در این سمت و سو ترغیب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین در رابطه با هفته وقف به حدیثی از امام علی(ع) که می‌فرماید: الصَّدَقَةُ و الحَبسُ ذَخیرَتانِ فَدَعُوهُما لِیَومِهِما، صدقه و وقف دو ذخیره‌اند، آنها را برای روز خودشان قیامت نگهدارید" اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون در هفته وقف قرار گرفته‌ایم و به این مناسبت برنامه‌های مختلفی نیز در گوشه کنار کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با بیان اینکه نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین آحاد مردم نباید مورد غفلت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در قرآن مواردی از اعمال صالح مانند صدقه، قرض‌الحسنه، تعاون، انفاق و محبت به دیگران همچنین کمک به همنوعان ذکر شده، به طوری که می‌توان عنوان کرد به نوعی با روح وقف سازگاری دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در کلام خدا آیات نورانی وجود دارد که انسان را به عمل صالح ترغیب و توصیه می‌کند، به طوری که مطلع هستیم وقف کردن در واقع نوعی کار خیر و خداپسندانه و عمل صالح جاری به شمار می‌رود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: وقف از جمله امور مهم و حائز اهمیت به شمار می‌رود که توسط رهبر معظم انقلاب و علمای دینی و مراجع معظم تقلید مورد تأکید قرار گرفته، بنابراین لازم است در زمینه ترویج فرهنگ وقف به صورت جدی گام برداریم.

وی ادامه داد: ترویج و گسترش این رویه در کشورهای اسلامی به معنای واقعی کلمه رفع مشکلات مختلف در زمینه‌های عمران، آموزش و مسکن را به‌دنبال خواهد داشت و به این ترتیب گره از زندگی مسلمانان گشوده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی اظهار کرد: اگر مردم به‌خوبی از ظرفیتی که وقف در اختیار آنها می‌گذارد مطلع شوند، شاهد خواهیم بود که بیش از پیش به این سنت حسنه خواهند پرداخت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: آثار وقف پایدار، همیشگی و ماندگار است و باید آحاد مردم را برای قرار گرفتن در این سمت و سو ترغیب کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۵ IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    البته هدیه خوبیست به عروس و داماد