دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1111301
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
وزیر کشور

حوزه/ وزیر کشور امروز در جریان سفر به استان بوشهر به همراه جمعی از مسئولان ارشد استانی از جزیره فارسی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در جریان سفر به استان بوشهر به همراه جمعی از مسئولان ارشد استانی از جزیره فارسی بازدید کرد.

جزیره فارسی از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است، که در حد فاصل مرز بین ایران و عربستان قرار دارد و از نظر موقعیت بسیار حائز اهمیت می‌باشد و نزدیک‌ترین جزیره به این جزیره، جزیره عربی است که گستردگی آن از فارسی کمتر است.

جزیره فارسی دورترین نقطه جغرافیایی ایران محسوب شده است.

در این جزیره تأسیسات نظامی نیروی دریایی ارتش حضور فعال و مقتدرانه دارند و پرچم ایران همواره در دورترین نقطه سرزمینی ایران در اهتزاز است.

این جزیره زیر نظر استانداری بوشهر اداره می‌شود و از نظر منابع نفتی غنی است و هم‌اکنون در اطراف این جزیره چاه‌های نفت و علی‌الخصوص گاز کشف شده و در حال بهره‌برداری هستند، همچنین تأسیسات هواشناسی این جزیره کمک شایانی به بخش کشتیرانی در خلیج فارس می‌کند.

جزیره فارسی در جنوب غربی جزیره خارک قرار گرفته است و در ۵۶ میلی سواحل ایران واقع و از صخره‌های آهکی در دریا پیدا شده است.

به گزارش حوزه، وزیر کشور پس از این بازدید به شهرستان دشتی خواهد رفت که بازدید از برخی شرکت‌های صنعتی در این شهرستان و بازدید از طرح نهضت ملی مسکن و همچنین سخنرانی در آیین گرامیداشت شهدای خلیج فارس (شهید نادر مهدوی) از دیگر برنامه‌های وحیدی در این سفر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha