چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
افتتاحیه اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه

نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با شعار «دیپلماسی فرهنگی؛ فرصت های منطقه ای، ظرفیت های استانی»‌ در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با شعار «دیپلماسی فرهنگی؛ فرصت های منطقه ای، ظرفیت های استانی»‌ و با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ارشد دیپلماسی فرهنگی کشور در تهران آغاز شد.

این اجلاس به میزانی و همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور بیش از ۲۰ رایزن و مسئول خانه های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه از امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ آغاز شده و به مدت ۶ روز ادامه دارد.

علاوه بر حضور چند وزیر در این اجلاس، مسئولان ارشد حوزه های فرهنگی و دیپلماسی، استانداران مناطق مرزی، نمایندگان مجلس و مدیران رسانه ای نیز حضور خواهند داشت و زمینه های همکاری های مشترک فرهنگی با رایزنان فرهنگی در منطقه، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ارزیابی عملکرد نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه بخش دیگری از این اجلاس خواهد بود.

رایزنان مدعو همچنین هر روز میهمان یکی از مقامات ارشد کشور خواهند بود تا علاوه بر ارائه دستاوردها و فعالیت های خود، از توصیه های و پیشنهادها در عرصه سیاست های کلان فرهنگی کشور بهره مند شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha