چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
1

حوزه/ نشست صمیمی با حضور و سخنرانی شیخ حسین عثمان حبلی، امام جماعت مسجد بحر صیدای لبنان، در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت معاونت ارتباطات و امور بین الملل،نشست صمیمی با حضور و سخنرانی شیخ حسین عثمان حبلی، امام جماعت مسجد بحر صیدای لبنان، در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در این نشست شیخ حسین عثمان حبلی با توجه به اهمیت تقریب بین‌الادیانی و مذاهب در دنیا بیان داشت: کید دشمن به خودشان برمی‌گردد زیرا می‌خواهند بین مسلمانان تفرقه بیندازند که مطمئناً موفق نیستند و نخواهند شد. بنده از کودکی درگیر مسائل تقریبی بوده‌ام و این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم بنده است. اختلاف در متن و کتب و همچنین مباحث علمی نباید باعث شود که بین مسلمانان جدایی بیفتد.

وی ادامه داد: مباحث القاب یکی از مباحثی است که می‌تواند ما را به شکل ظاهری از یکدیگر جدا کند. اینکه من شیعی هستم یا حنبلی و حنفی و … اینها القابی است که وجود دارد. سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که ما باید این تفکیک ها را از بین ببریم؟

وی درباره تفکیک القاب بیان کرد: ما باید بر روی القاب خود استوار باشیم. زیرا ما با همین القاب زندگی می‌کنیم و زنده هستیم. این القاب زیبا هستند و ما نباید در مورد آنها مشکلی با یکدیگر داشته باشیم. اما تعصب ما نباید در حدی باشد که به خاطر القاب با یکدیگر درگیر شویم و با هم اختلاف داشته باشیم. یکی از موارد اختلافی همین تعصب است. هرکسی شرایط خودش را دارد و در کنار این شرایط باید اختلافات را نیز کنار گذاشت.

در ادامه دکتر حامد شاه‌رفعتی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن خوش‌آمد گویی به آقای شیخ حسین عثمان حبلی، امام جماعت مسجد بحر صیدای لبنان، به معرفی بیشتر درباره دانشگاه و ادیان و مذاهب پرداخته و از حضور وی در دانشگاه ادیان و مذاهب تشکر کرد.

در ادامه این نشست، اساتید، دانشجویان و حاضران در جلسه سؤالات خود را مطرح و شیخ حسین عثمان حبلی به سؤالات حضار پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha