یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عباس اسکندری ، اوقاف قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ملاک و معیار همه کارها باید توجه به معاد و قیامت باشد و در مدیریت اوقاف و اجرای امینانه نیت واقفان نیز این اعتقاد و التزام، همه کارها را آسان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جمع مدیرکل اوقاف استان قم، رئیس اوقاف شهرستان و جمعی از مدیران و معاونان اوقاف اظهار کرد: کار در حوزه وقف دارای پیچیدگی‌هایی است که باید به آنها توجه شود.

وی افزود: ملاک و معیار همه کارها باید توجه به معاد و قیامت باشد و در مدیریت اوقاف و اجرای امینانه نیت واقفان نیز این اعتقاد و التزام، همه کارها را آسان می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هیچ کس اجازه دخل و تصرف در موقوفات خارج از نیت واقف را ندارد گفت: سازمان اوقاف در این زمینه عملکرد خوبی داشته و توانسته است دیدگاه جامعه نسبت به وقف و موقوفات را تغییر دهد.

وی ادامه داد: در زمان رژیم پهلوی، درآمد موقوفات حرم‌های مطهر در مشهد و قم و دیگر شهرها و نیز بقاع متبرکه و سایر موقوفات را برای مصارفی هزینه می‌کردند که آدمی شرمش می‌آید درباره آن سخن بگوید ولی در دوران جمهوری اسلامی، اوضاع فرق می‌کند و برای احیای موقوفات و مسئله وقف تلاش گسترده‌ای صورت گرفته ولی هنوز جای کاری زیادی دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زمینه وقف عنوان کرد: آن بزرگواران هم در کلام و در عمل، وقف را ترویج می‌کردند.

امام جمعه قم گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم نسبت به وقف، نگاه کاملا مثبتی داشته و به سازمان اوقاف عم کاملا اعتماد کنند، خط قرمز سازمان در این زمینه، اجرای امینانه به نیت واقف، حفظ عین موقوفات و تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف ناظر به نیازهای روز جامعه است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha