یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمود حسنی نژاد

حوزه/ مدیر اداره مشاوره و امور خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به تبیین اهداف و مأموریت های اصلی این اداره پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمود حسنی نژاد، مدیر اداره مشاوره و امور خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در نشست معارفه‌ اعضای جدید گروه‌های تخصصی همراه با اعطای حکم مدیران دبیران و اعضای هسته علمی گروه‌های تخصصی، گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی اداره ما این است که در راستای تعالیم ارزشمند اسلامی به طلاب محترم و خانواده آنها خدمات مشاوره ای با رویکرد دینی ارائه نماید.

وی ادامه داد: در این اداره هدف این است که از دانش آموختگان تربیت یافته در مراکز تخصصی و دانشگاه‌های دینی استفاده گردد و از آنجا که فعالیت مشاوره فعالیت میدانی و کار عملیاتیست، آموخته‌های این عزیزان در فضای دانشگاه یا مراکز تخصصی به تنهایی جوابگوی نیازهای میدان نیست به همین منظور در راستای تقویت بنیه علمی و مهارتی این دانش آموختگان عزیز گروه‌های علمی هشتگانه تأسیس گردیده که یکی از مأموریت‌های محوله به آنها این است که این عزیزان را برای انجام خدمات مشاوره‌ای توانمند سازند.

حجت الاسلام حسنی نژاد مطرح کرد: هدف دوم از تأسیس این گروه‌های علمی بررسی پروتکل‌های موجود در فضای روانشناسی با رویکرد دینی و تزریق آن به مراکز مشاوره است در این فضا گروه‌های علمی مجاهدت‌های زیادی انجام دادند و موفقیت‌های خوبی به دست آوردندو کار بعدی این گروه‌ها نظارت بر حسن اجرای خدمات مشاوره‌ای با رویکرد دینی است.

وی ابراز کرد: هدف ما در مراکز مشاوره حوزوی این هست که هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ محتوایی موازین دینی را رعایت کرده و انجام مشاوره مطابق با تعالیم دین مبین اسلام جزو خطوط قرمز اداره مشاوره و مراکز مشاوره سماح می‌باشد.

مدیر اداره مشاوره و امور خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه تأکید کرد: در پایان لازم می‌دانم از مدیران محترم گروه‌های علمی و اعضای این گروه‌ها نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم که با رویکردی مجاهدانه و تلاشی مضاعف سعی دارند که در فضای ارائه خدمات مطلوب به طلاب، نهایت دقت را داشته باشند. همچنین با تربیت مشاورین با رویکرد دینی خدمت ماندگاری به جامعه حوزویان نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha