دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حوزه علمیه در راستای ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن به عنوان یک منبع پایدار، اثرگذار و تأمین کننده ضرورت‌های جامعه، از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در مراسم تجلیل از متولیان موقوفات مدارس علمیه قزوین ضمن تبریک ایام به ویژه عملیات پر افتخار طوفان الاقصی، اظهار داشت: این عملیات جهان را در انتظار تحقق هرچه زودتر وعده الهی پیروزی مستضعفین عالم قرار داد و به همین جهت حمایت‌های جهانی بشیرت اعم از مسلمان و غیر مسلمان را همراه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با اشاره به آیه کریمه "وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا ۖ وَ قَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ"، گفت: این عملیات که نقطه عطف در جهان اسلام در رویارویی با رژیم منحوس صهیونستی بود، گنبد پوشالی آهنین رژیم غاصب را درهم فرو ریخت و رعب و وحشت را در دل رژیم کودک کش اسرائیل انداخت.

وی با اشاره به حدیث نورانی از امام علی(ع) مبنی بر "الصَّدَقَةُ و الحَبسُ ذَخیرَتانِ فَدَعُوهُما لِیَومِهِما"، صدقه و وقف دو ذخیره‌اند، آنها را برای روز خودشان (قیامت) نگهدارید، اظهار کرد: صدقه و وقف دو ذخیره بسیار ارزشمند و ماندگار دنیا و آخرت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: صاحب عمل وقف در آخرت مفتخر به جایگاهی است که از طریق وقف به آن جایگاه می‌رسد لذا اگر کسی برای روز ذخیره فکر کند به‌طور حتم قدم در عرصه وقف و صدقات خواهد گذاشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تعامل اداره اوقاف و امور خیریه را با دیگر نهادها امری ضروری دانست و تصریح کرد: از آنجایی که نیت وقف بسیار ارزشمند است، اداره‌ای هم که مسئول موقوفات و صیانت واقفین است بسیار مقدس است، لذا تعامل این نهاد با بخش‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون بسیار ضروری و مهم می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی همکاری و همیاری حوزه‌های علمیه را با این نهاد مقدس بااهمیت دانست و عنوان کرد: حوزه علمیه در راستای ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن به عنوان یک منبع پایدار، اثرگذار و تأمین کننده ضرورت‌های جامعه، از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: امید است که جهان اسلام و جامعه مسلمین از این منبع غنی و پایدار سیراب شود و به ضرورت‌های جامعه بشری پاسخ داده شود.

در پایان این مراسم از متولیان امور وقف در مدارس علمیه استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام/

آمادگی حوزه علمیه قزوین در جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه

آمادگی حوزه علمیه قزوین در جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha