دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رفیعی طوفان الاقصی مردم فلسطین

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به چهار آیه شریفه قرآن کریم به بیان دلایل مبارزه مردم فلسطین با رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم تجمع طلاب جامعة الزهرا(س) در حمایت از مردم فلسطین و در نشست بصیرت افزایی «آموزه‌های بصیرتی حضرت جعفر بن ابی‌طالب در تبیین، تبلیغ و ترویج دین» که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک به‌مناسبت پیروزی مظلومان فلسطین و شکستن هیمنه صهیونیست، اظهار داشت: این روزها این پرسش مطرح شده که دلیل اینکه مردم فلسطین به‌مبارزه با اسرائیل می‌پردازند و عده‌ای از مردم مظلوم به شهادت می‌رسند، آیا برای این دفاع و مبارزه با ظلم، آیات و روایاتی وجود دارد یا نه که در این زمان کوتاه به چهار آیه شریفه قرآن کریم اشاره می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه به آیه۴۰ سوره حج اشاره کرد و افزود: وقتی مشرکان، مسلمانان را از مکه بیرون کردند، عده‌ای از مسلمانان به مدینه رفتند و عده‌ای به سرزمین‌های دیگر مهاجرت کردند، در آن زمان مشرکان همه زمین‌ها و خانه‌های مسلمانان را غصب کردند و خداوند متعال با این آیه به پیامبر گرامی اسلام(ص) اجازه دفاع داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی ادامه داد: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید: «الَّذینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثیراً وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ، همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها و معابد یهود و نصارا و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد و خداوند کسانی را که یاری او کنند و از آیینش دفاع نمایند، یاری می‌کند و خداوند قوی و شکست ناپذیر است».

وی تصریح کرد: بر اساس این آیه شریفه، اگر دشمن غلبه کند، نه تنها مساجد بلکه تمام مراکز عبادی از جمله دیرها، صومعه‌ها، کنیسه‌ها، کلیساها و غیره نابود می‌شود و در کل عبادت خداوند متعال از بین می‌رود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به آیه ۲۲۷ سوره شعرا اشاره کرد و یادآور شد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ ذَکَرُوا اللَّهَ کَثیراً وَ انْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ ما ظُلِمُوا وَ سَیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ، مگر کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام می‌دهند و خدا را بسیار یاد می‌کنند و به هنگامی که مورد ستم واقع می‌شوند به دفاع از خویشتن (و مؤمنان) بر می‌خیزند (و از شعر در این راه کمک می‌گیرند) آنها که ستم کردند به‌زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست!».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: این آیه شریفه، افرادی را با چهار ویژگی ایمان، عمل صالح، یاد خدا و دفاع از مظلوم برشمرده که ویژگی چهارم مصداق مبارزه با ظلم صهیونیست‌ها و دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

وی همچنین به آیه ۳۹ سوره حج اشاره کرد که خداوند متعال می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ، به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده، رخصت [جهاد] داده شده چرا که مورد ظلم قرار گرفته‌اند و البته خدا بر پیروزی آنان سخت تواناست» و لذا این آیه شریفه نیز دفاع مردم فلسطین از خود و عملیات «طوفان الاقصی» را توجیه می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۳۳ سوره اسراء «مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً، آن کس که مظلوم کشته شده، برای ولیّ‌اش سلطه (و حق قصاص) قرار دادیم»، اظهار کرد: بر اساس این آیه، کسی که مظلوم کشته شود برای خون او ولایت قرار داده شده است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه، با بیان اینکه وعده‌ نصرت خداوند محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته رسیدن به این وعده الهی هزینه دارد و برای آن باید تلاش کرد، اما این وعده محقق می‌شود و صهیونیست غاصب ذلیل و نابود خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گمنام IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تحقق آرزوی شهدا نابودی اسراییل ان شاءالله بزودی قدس آزاد میشود مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا اللهم عجل لولیک الفرج بحق عمه سادات