دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجتبی فاضل/مدیر حوزه علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آنچه مورد مداقه باید قرار بگیرد همه اموری است که مربوط به تعلیم و تربیت و حوزه های علمیه است که در دیگر سیستم‌های آموزشی قابل تکرار نیست. علامه حسن زاده آملی مولود همین سیستم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در همایش ملی علامه ذوالفنون علامه حسن زاده آملی که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید: از جبرئیل در رابطه با علما سوال کردم و جبرئیل فرمود علما چراغ دنیا و آخرت و وسیله‌ای برای هدایت بشر هستند. خوشا به حال کسانی که آنان را شناختند و صاحبان علم را دوست می‌دارند. وای بر کسانی که جایگاه و معرفت آن‌ها را منکر باشد. کسانی که آن‌ها را دوست می‌دارند (علما) در بهشت هستند.

وی اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی، مولود یک سیستمی به نام حوزه‌های علمیه است که قدمتی هزار ساله دارد و صدها عالم پرورش داده است و اگر بخواهیم به مقامات علامه حسن زاده آملی پی ببریم باید این سیستم مورد واکاوی قرار بگیرد که چه سیستمی است که به این اندازه عالم پرور است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: آنچه مورد مداقه باید قرار بگیرد همه اموری است که مربوط به تعلیم و تربیت و حوزه های علمیه است که در دیگر سیستم‌های آموزشی قابل تکرار نیست. علامه حسن زاده آملی مولود همین سیستم است؛ البته علامه حسن زاده از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود که خداوند به او رفعت مقام دارد و ایشان هم توانست از فرصت‎هایی که خداوند در اختیارش قرارداده است استفاده کند به اینجا برسد.

وی افزود: آنچه گفته شده است ایشان صاحب مکنت زیادی نبود که بتواند در سایه سار مکنت پدری از آن استفاده کند و آدم معمولی بود؛ اما از همه فرصت‌هایی که خداوند به او داده بود استفاده کرد و خود را به جایی رساند که امروز این مراسم تکریم برای ایشان برگزار می‌شود.

حجت ‌الاسلام و المسلمین فاضل با اشاره به روحیه طلبگی و محصلی علامه حسن زاده گفت: ایشان از زمانی که در کسوت طلبگی در آمدند تا آخرین روزهای عمر که از سلامت برخوردار بودند، عطش علم داشتند و این نشاط و انگیزه در ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان نسبت به همه شکور بود، اضافه کرد: حریّت و آزاداندیشی ویژگی آیت‌الله حسن زاده آملی بود و آثار و نوشته ایشان گواهی بر این امر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امیدواریم خداوند توفیق بدهد تا بتوانیم با تکریم و بزرگداشت اسوه‌های این نظام تعلیم و تربیت، یک بار دیگر نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در کشور در عرصه و عرضه این محصولات فاخر که برای بشریت حق دارند، مشخص شود.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    باعرض سلام واحترام خدمت سربازان بحق حضرت ولي عصر عج بله حضرت علامه حسن حسن زاده آملی قدس الله اسراره مولود حوزه علمیه سنت وسلف صالح است. به شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه بفرمایید حداقل بخشی از حوزه بصورت آزاد تحصیل کنند. وتوسط اساتید گزارش طلبه داده شود و...بشکلی که تعدادی زمان و برنامه کافی برای تعمیق و کامل خواندن را بصورت سنت سلف صالح داشته باشند. و بخشی که برای کارمند شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت می شوند مثل مبلغین یا امام جمعه و قاضی و معلم و... آنها ترمی واحدی بخوانند. خلاصه اجتهاد جامع نقلی و عقلی تحصیل کامل می طلبد و ترمی واحدی سرانجامش مشخص است. مدیر محترم حوزه علمیه خواهران ؛ حوزه علمیه خواهران هم اگر می خواهد خروجی بانو آیت الحق امینی را خروجی دهد همین سنت سلف صالح است.