شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رزمندگان فلسطین مفهوم جهاد و مجاهده را درک کرده‌اند و این مفهوم را عملی ساخته‌اند و امیدواریم با تداوم این مجاهدت‌ها، فلسطین به طور کامل آزاد و قدس از چنگ صهیونیسم آزاد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز اظهار داشت: حضرات معصومین(ع) با بیان احادیثی مانند «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَهٌ عَلَی کُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَه» و «اُطلُبوا العِلمَ ولَو بِالصِّینِ» اهمیت علم را تبیین و آموختن دانش را بر همه مردان و زنان مسلمان واجب دانسته‌اند، زیرا علم از مهم‌ترین عوامل قدرت است و یکی از علل زورگویی و استیلا طلبی آمریکا و استکبار این است که آنها در علم جلو هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: امروز در کشور در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری، جوانان دانش‌پژوه در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری مانند ارتباطات، هوش مصنوعی و نانو فعال شده‌اند و کشور ما رشد علمی امیدبخشی را تجربه می‌کند.

وی گفت: برای مسلمان الگو و نمونه، علم کافی نیست، بلکه باید از تقوای علمی و عملی نیز برخوردار باشد و علاوه بر علم و عمل از دل و جان نسبت به دستورات اسلام اعتقاد داشته باشد، به بیان امام علی(ع)، کسی که می‌گوید من مسلمان هستم باید برابر دستورات اسلام تسلیم باشد، چرا که اسلام همان تسلیم و تسلیم همان یقین و یقین همان تصدیق و تصدیق نیز همان اقرار و اقرار همان اداء و اداء هم همان عمل است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مسلمان الگو علاوه بر علم و ایمان، بایستی از ویژگی مجاهده نیز برخوردار باشد، مجاهدت یعنی در راه آن چیزی که آن را خوانده و به آن چیزی که به آن ایمان دارد، در راه آن نیز مجاهدت بکند، بدون مجاهدت، علم و تقوا نمی‌تواند چندان کارگشا باشد.

وی تصریح کرد: اگر مجاهدت در کار نباشد تحمل عمل و سختی‌ها آسان نیست، با مجاهدت، تقوا و علم نمود و عینیت می‌یابد و اگر مجاهدت نباشد، جهاد با دشمن هم صورت نمی‌گیرد، کسانی به جهاد با دشمن می‌شتابند که اهل مجاهدت باشند، اینگونه انسان‌ها در ابعاد مختلف رشد یافته و به تکامل رسیده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم یادآور شد: امروز می‌بینیم کسانی که با دشمنان اسلام می‌جنگند اهل مجاهده هستند و به آنچه می‌گویند اعتقاد قلبی دارند، نمونه آنها حزب الله لبنان است و جنگ ۳۳ روزه‌ای که حزب الله لبنان با اسرائیل انجام داد در واقع هیمنه ۶۰ ساله اسرائیل را از بین برد.

وی تصریح کرد: کسی فکر نمی‌کرد حزب الله در مقابل اسرائیلی که ارتش‌های چند کشور عربی از او شکست خورده بودند، بایستد و پیروز شود، اما حزب الله این پیروزی را رقم زد، چرا که رزمندگان حزب‌الله اهل مجاهده هستند و در جهاد خوش درخشیدند.

وی با اشاره به حماسه اخیر رزمندگان فلسطین در حمله به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در ۲۵ سال آینده رژیمی به اسم اسرائیل نخواهد بود، اخیرا هم فرمودند، انگار اسرائیل برای نابودی عجله می‌کند، ما ۲۵ سال گفته بودیم اما ۲۵ سال هم نخواهد بود ان‌شاءالله حرکتی که بچه‌های جبهه مقاومت، حماس و جوانان با غیرت فلسطین در مقابل اسرائیل انجام دادند و قدرت و موجودیت اسرائیل را به چالش کشیدند، حاکی از آن است که رزمندگان فلسطین مفهوم جهاد و مجاهده را درک کرده‌اند و این مفهوم را عملی ساخته‌اند، امیدواریم با تداوم این مجاهدت‌ها، فلسطین به طور کامل آزاد و قدس از چنگ صهیونیسم آزاد شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha