یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسجد جمکران

حوزه/ مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران با حضور علما، اساتید، خادمین و رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم تودیع حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان و معارفه حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق نژاد تولیت جدید مسجد مقدس جمکران با حضور علما، اساتید، خادمین و رئیس دفتر مقام معظم رهبری امروز در این مکان مقدس برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و آیت‌الله مهدی شب‌زنده عضو فقهای شورای نگهبان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائت، مدیران استانی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش: پور امینی قائم مقام مسجد مقدس جمکران در این مراسم با بیان خدمات انجام شده در طول ۱۰ سال اخیر در زمان تولیت حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان ساخت: در طول یک دهه گذشته بیش از ۱۱۰ کلان برنامه در این چند سال با همت و با تدبیر با استفاده از ظرفیت ها شاهد بودیم که می توان به احداث موتورخانه مرکزی و توسعه برنامه های فرهنگی که در سال ۴۵۰ برنامه فرهنگی در مسجد مقدس برگزاری می شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: همه خادمین و عاشقان و دلباختگان به این مکان مقدس خودشان آماده برای تحقق ابلاغ و منویات رهبری می باشند.

خاطرنشان می شود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد را به تولیت مسجد مقدس جمکران منصوب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین اجاق نژاد در سال ۱۳۳۵ در محله قدیمی معمار اردبیل به دنیا آمده است. وی آبان ۱۳۶۰ از طرف امام خمینی (ره) به عنوان اولین امام جمعه شهر آستارا منصوب شد.

وی در سال ۱۳۷۵ با حفظ سمت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو، از طرف مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان تعیین شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha