سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمودی تدوین مقدمات تاریخ علمای استان فارس خبر داد و گفت: حوزه علمیه فارس بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی پیش از ظهر امروز در نشست مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با جمعی از علما و مسئولان نهادهای حوزوی استان فارس، با اشاره به قدمت حوزه علمیه فارس اظهار کرد: حوزه علمیه فارس بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر استان فارس دارای ۵۳ مدرسه علمیه برادران ۳۲ مدرسه علمیه خواهران حدود ۷ هزار طلبه اعم از مستقر و طلاب فارسی مقیم قم دارد.

مدیر حوزه علمیه فارس وحدت در حوزه استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر در حدود شاید چهار دهه در هیچ برهه ای وحدت حاکم نبوده است، اما اکنون یک اتحاد و وحدت مطلوبی را شاهد هستیم، در همین رابطه لایحه عفاف و حجاب با ۴۰ امضا تقدیم ریاست جمهوری شد، این امر نماد وحدت است؛ یکی از عاملین این وحدت نماینده ولی فقیه در فارس است.

عضو شورای حوزه علمیه فارس در خصوص مسائل اجتماعی حجاب و اقتصادی نیز گفت: باید به مسئله عفاف و حجاب توجه ویژه ای شود، مسائل در این رابطه باید پیگیری شود، همچنین در خصوص معیشت نیز مردم با مشکل مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه فارس در بخش های سخت افزاری نیاز به حمایت دارد، اکنون هزار پایان نامه به دلیل مشکلات سخت افزاری بر روی زمین مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی از تدوین مقدمات تاریخ علمای استان فارس خبرداد و افزود: طرح تدوین تاریخ سیاسی شیراز نیز در دستور کار است اما به دلیل عدم اعتبار، مسکوت مانده است؛ تدوین تاریخ سیاسی شیراز شناسنامه این شهر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha