سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ سخنرانی آیت الله شب زنده دار در جمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی آذربایجان شرقی

حوزه/عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: انسان باید راهکارهایی را در دستورکار قراردهد که پیوسته به یاد خداوند باشد چراکه این موضوع آثار و برکات بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مهدی شب‌ زنده‌دار در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، معاونان و مدیران ستادی، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات قرآن کریم به تفقه در دین تاکید کرده است.
وی با اشاره به اینکه مبلغین نیز در مرحله نخست باید به تفقه در دین بپردازند، مطرح کرد: سه نسیان در آموزه‌های دینی مورد تهذیب فراوان قرار گرفته‌اند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه زندگی و اشتغال به امور نباید انسان را از امور برتر غافل کند، عنوان کرد: انسان باید به تمام ظرافت‌ها توجه داشته باشد چراکه این عدم توجه در مواردی موجب نسیان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نسیان دوم خود فراموشی و نسیان سوم فراموش کردن حضرت حجت(عج) است، خاطرنشان کرد: در روایات به این سه نسیان اشاره شده و راهکارهایی برای عدم گرفتاری در آن‌ها بیان شده است.
آیت الله شب زنده‌دار با بیان اینکه اخلاق، معنویت، ثبات قدم، اخلاص و ... ازجمله راهکارهای عدم گرفتاری در نسیان حق است، تصریح کرد: یاد خداوند انسان را در مقابل بسیاری از رذایل اخلاقی بیمه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه همچنین انسان نباید مرگ را فراموش کند، خاطرنشان کرد: مرگ امری است که بالاخره پیش می‌آید و ما نباید نسبت به معاد و مرگ بی‌توجه باشیم چراکه این بی‌توجهی بسیار در خروج از راه راست و مسیر مستقیم اثرگذار است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: از توصیه ‎های بزرگان حوزه این بوده است که ذهن و فکر را از دنیا و آن چیزی که مربوط به دنیا است قطع کنید و به مرگ توجه کنید، زمانی که چنین اتفاقی رقم خورد تمام انرژی را در این عرصه مصرف خواهیم کرد.
آیت الله شب زنده‌دار با بیان اینکه توجه به این نکات درکنار علم آموزی بسیار مهم است، تصریح کرد: مدیران مدارس و اساتید کلاس‌ها نیز باید به این نکات توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از بزرگان حوزه تاکید داشتند در تبلیغ مانند شمع نباشید چراکه شمع درکنار روشن‌گری که انجام می‌دهد، خودش آب می‌شود ولی کسی که تبلیغ را انجام می‌دهد مانند سراج است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha