شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب «مهتاب زاریا» نوشته همسر شیخ زکزاکی رونمایی شد

حوزه/ در مراسم اهدای دکترای افتخاری شیخ ابراهیم زکزاکی، کتاب «مهتاب زاریا» نوشته زینت ابراهیم، همسر شیخ زکزاکی با حضور رئیس جهاددانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در مراسم اهدای دکترای افتخاری شیخ ابراهیم زکزاکی که ۲۲ مهرماه دردانشگاه تهران برگزار شد، با حضور حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی از کتاب «مهتاب زاریا» نوشته زینت ابراهیم همسر شیخ زکزاکی رونمایی شد.

این کتاب روایت‌هایی درباره نهضت اسلامی نیجریه و گزارش‌هایی از همسر شیخ ابراهیم زکزاکی از آغاز نهضت در اوایل دهه ۱۹۸۰ و رویدادهای بنیانی تا قتل عام زاریا در سال ۲۰۱۵ و پیامدهای آن است.

در حالی که بخشی از این اثر نوشته شده بود، نویسنده آن، خانم زینت ابراهیم، پس از قتل عام زاریا در دسامبر ۲۰۱۵ بدون هیچ اتهامی توسط مقامات نیجریه بازداشت شد.

به گفته خود ایشان بخشی از متن در زمان بازداشت نوشته شده است. نویسنده در پیشگفتار به این مسئله اشاره می‌کند که قبل از تصمیم به نگارش کتاب حقایق نهضت و آنچه از آن می‌دانست را برای فرزندش احمد بازگو کرده تا او راوی این حقایق باشد. بعد از شهادت احمد و دو تن از برادرانش، بار دیگر بخشی از آنچه به احمد گفته بود را برای برادران و خواهران بازمانده‌اش بازگو کرد اما تنها ۱۷ ماه پس از آن سه تن دیگر از فرزندانش به طرز فجیعی کشته شدند. به همین دلیل تصمیم به نگارش این کتاب گرفت تا مردم بدانند شیخ زکزاکی کیست؟ به چه چیزی دعوت می‌کند؟ برای چه چیزی مبارزه می‌کنند؟ و هدف از نهضت اسلامی چیست؟

یادآور می‌شود، کتاب «مهتاب زاریا» ترجمه ابراهیم محسنی آهویی در ۱۲ فصل و ۱۳۴ صفحه به تازگی توسط سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha