دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: نهاد روحانیت، نهاد حاکم است محکوم نیست نباید غفلت کنیم وظیفه اول ما حفظ این نظام و حاکمیت این نهاد است. نهاد روحانیت باید در همه جا پرچمدار فکر و فرهنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، در جمع روحانیون انتظامی استان کرمان، با اشاره به متن و محتوای وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در تهیه وصیت نامه سیاسی و الهی خود در آغاز وحدت بین شیعه و سنی را مطرح نموده و با حدیث ثقلین وصیت خودشان را آغاز می کنند. در شرح این تفسیر متواتر می فرمایند که هرچند مهجوریت بر سر ثقل اکبر یعنی قرآن کریم رفته است بر سر ثقل دیگر یعنی اهل بیت(ع) هم رفته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: امام خمینی(ره) در زمره رجال و شخصیتهای نادر و بی نظیر تاریخی هستند که از حوادث عصر های مختلف، درسهای فراوانی آموخته و به بهترین وجه  و هنرمندانه با تلفیق دین و سیاست، بزرگترین رویداد تاریخ معاصر را رقم زدند. امام خمینی(ره) سیاست های مذهبی دوره پهلوی را در بخش های مختلفی بیان نمودند، که تبلیغات علیه روحانیون مبلغ  و جدایی دین از سیاست در آن دوران رامی توان از بخش های مهم آن زمان دانست و اینکه در آن دوران  که دوره اختناق ایران و دین بود چگونه و با چه سختی روحانیت هدف خود را دنبال می کرد.

وی ادامه داد: رضا خان ملعون قبل از رسیدن به سلطنت قول داد نسبت به حفظ شان دین اسلام و روحانیت، پایبند باشد؛ امَا قلباً عقیده داشت که علما در برخورد با مشکلات دوران جدید، ابزارهای علمی ‌و عملی لازم را ندارد، از این رو با طرح موضوع جدایی دین از سیاست کوشید از نفوذ اجتماعی روحانیون بکاهد. این تغییرات بنیادین اجتماعی رابطه دین و دولت را به گونه‌ای بی‌سابقه برهم زد و از ابتدای سال ۱۳۰۷ حمله رژیم به روحانیون و با سرکوبی اعتراض برخی از علما آغاز و سیاست‌های سلب نفوذ روحانیون از امور اجتماعی و تحقیر آنان و مخالفت با شعائر مذهبی را اجرا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نقش روحانیون را یکی یکی بر شماریم باید بگوییم که روحانیت، نقش بیان اسلام اصیل را برای جامعه برعهده داشت. مردم در هر زمانی اگر می خواستند بفهمند دین شان، اسلام شان، قرآن شان، سنت شان، عقاید اسلامی و احکام اسلامی و اخلاق اسلامی چه گفته است، به روحانی مراجعه می کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تاکید کرد: نهاد روحانیت، نهاد حاکم است محکوم نیست نباید غفلت کنیم وظیفه اول ما حفظ این نظام و حاکمیت این نهاد است. نهاد روحانیت باید در همه جا پرچمدار فکر و فرهنگ باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید روحانی در کلانتری باشد؟ گفت: روحانیون که در کلانتری ها مستقر هستند اگر کلانتری را در نیابید این کلانتری به جای محل مورد اعتماد و امن برای مردم می شود ضد نظام و محلی که مردم از آن دوری می کنند آن کلانتری که شما حضور دارید بهانه است برای اینکه شما امام آن محله باشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا خاطر نشان کرد: عزیزان من توجه داشته باشید، تمام حرکات کارکنان کلانتری مورد قضاوت مردم است. این را بارها گفته ام مردم می خواهند به رهبری نگاه کنند، به کلانتری نگاه می کنند می خواهند به جامعه روحانیت نگاه کنند به کلانتری نگاه می کنند. ما گفتیم بروید در کلانتری ها که آنجا را با تعامل از نظر اعتقادی و دینی و بصیرتی بسازید و با کارکنان و حتی مردم و بزرگان و معتمدین آن محله مانوس شوید که تحت تاثیر شما قرار گیرند. شما مسئول تربیت و مراقبت از افعال و رفتار کارکنان کلانتری‌ها هستید. ما به دنبال این هستیم تا رفتار کارکنان کلانتری‌ها مطابق با موازین شرعی و حکیمانه باشد. نباید این فرصت را از دست بدهیم. مبادا ما در صدور انقلاب کوتاهی کنیم. امروز پرچم انقلاب در یمن، عراق و سوریه است به اهتزاز درآمده است. مجاهدانی که در اقصی نقاط عالم سر برآورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: شما باید در کلانتری رهبر شوید این کاغذ بازی ها را جمع کنید دل بخرید که بگویند از وقتی این آخوند به کلانتری آمده ما رفتارمان با خانم و فرزندان خوب شده. با تمام وجود سعی کنید تا در دل و جان کارکنان اثر بگذارید و با آنها دوست و برادر باشید که اگر نماز اول وقت نمی خواند اگر نماز شب خوان نیست شما این کار ها را یادشان بدهید و این ها کار شماست اگر این اتفاقها به خوبی بیفتد آن وقت شما  نفوذ در قلب ها دارید و سازمان را برای رسیدن به هدف خود که تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی است یاری کرده اید و یادمان باشد که شرط پیش برندگی، پیش روندگی است اگر ما یک سازمان اهل تقوا داشتیم در دیگران می توانیم اثرگذار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha