شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1113351
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
حجت الاسلام رضوانی

حوزه / جلسه شورای زکات شهرستان بویین زهرا با حضور امام جمعه و مسئولین ادارات برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی امروز در جلسه شورای زکات شهرستان بویین زهرا در رابطه با جایگاه زکات، گفت: اقامه نماز و پرداخت زکات مظهر حق و فضیلت است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج نماز و پرداخت زکات گنجینه‌ای نزد خداوند است وخدای متعال زکات را به صورت مضاعف به انسان برمی‌گرداند.

امام جمعه بویین زهرا عنوان کرد: زکات در اسلام از جایگاه روشنی برخوردار است اما نقش زکات در جامعه برای همگان روشن نشده که باید در این عرصه برای آحاد مردم تبیین شود.

وی ادامه داد: ما باید برای حل مشکلات جامعه خمس و زکات را در جامعه نهادینه و جاری کنیم و برای رسیدن به این مهم، بیان ابعاد مختلف زکات باید به طور مستمر توسط حضور روحانیون در صدا و سیما و از طریق پخش مباحث علما انجام شود.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: امروز کمیته امداد با ترویج احیاء زکات، ارزشی را برای جامعه فراهم کرده که از مهمترین علل پرداخت آن، زنده کردن امید در دل مردم محروم جامعه است.

وی اظهار کرد: زکات یکی از ظرفیت‌های ممتاز فرهنگی و اقتصادی در اسلام است که باید فرهنگ پرداخت آن به خوبی بین مسلمانان جامعه تبیین شود.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: پرداخت‌کنندگان زکات، از رذائل اخلاقی نظیر بخل، حب مال و دنیاپرستی پاک شده، فطرت پاک آن‌ها پرورش می‌یابد، نهال سخاوت و فضیلت، ایثار و مسئولیت اجتماعی در آنها رشد می‌کند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha