یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عقیدتی ارتش

حوزه / امام جمعه همدان گفت: خوب است روحانیون شاغل در نیروهای مسلح با جوانان و سربازانی که در مجموعه‌های نظامی حضور دارند ارتباط بگیرید و از مشکلات و دغدغه‌های آنها با خبر باشید و برای رفع آن قدم بردارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با مسئولین عقیدتی سیاسی آجا در استان همدان، با طرح این سوال که از منظر اسلامی آیا عقیده مهم است یا عمل، اظهار داشت: در برخی از روایت‌ها انسان‌های ترسیم شده‌اند که در بهترین مکان مشغول عبادت و نماز بودند، اما عقیده‌ای درستی نداشتند و لذا از آنها به صراط غیر مستقیم یاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه بنا بر روایات، عقیده مهم‌تر از عمل است، گفت: اگر عقیده درست باشد دیگر نگران کم و کاستی‌ها نباید بود، چرا که عقیده درست یعنی صراط مستقیمی که انتهای آن مشخص است، اما اگر عقیده اشتباه باشد از آن به عنوان مسیر غیر مستقیم یاد شده که هرچه حرکت کنیم از مسیر اصلی دور می‌شویم.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه اگر عقیده اصلاح نشود بسیاری از عملکردها نیز فایده‌ای ندارد، یادآور شد: در سوره والعصر می‌خوانیم که اولین قدم برای نجات جامعه و انسان، ایمان و همان باور است.

وی با اشاره به اینکه تنها نباید برای آگاهی بخشی تلاش کنیم، اظهار کرد: آگاهی بخشی مقدمه برای عقیده است و لذا علم وافی باید به قلب انسان گره بخورد تا اثر بخش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی، خاطرنشان کرد: اصلاح عقیده کار زیربنایی است که مجموعه عقیدتی سیاسی در ارگان‌های مختلف باید کار خود را بر این اساس متمرکز کند تا آگاهی بخشی به اعتقاد و ایمان منجر شود.

وی افزود: ایمان و عقیده، جامعه را به حرکت در می‌آورد که علم و آگاهی به تنهایی در این راه کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ و القاء عقیده در گام اول باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در مسائل تربیتی مربی و اعتقاد مربی بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه تفاوتی بین نیروهای مسلح وجود ندارد گفت: همه مجموعه‌های ما یک تیم واحد و منسجم هستند و همانند یک تیم فوتبال هرکس دارای نقشی حساسی و وظایف تقسیم شده است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه به‌عنوان یک طلبه وظیفه شرعی ما تبلیغ دین خداست، یادآور شد: این فرصت مغتنمی است که برای ما پیش آمده و می‌توانیم در ارتباط با جوانان قدمی برداریم و لذا باید قدردان آن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه توسعه فرهنگ دینی تنها با گفتن و سخنرانی نمی‌توان موفق بود، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام کوتاه‌ترین خطبه‌ها و سخنرانی‌ها را داشتند اما با رفتار خوش خود و اخلاقشان اسلام را توسعه دادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: البته صحبت و سخنرانی در جای خود لازم است، اما خوب است که با جوانان و سربازانی که در مجموعه‌های نظامی حضور دارند ارتباط بگیرید و از مشکلات و دغدغه‌های آنها با خبر باشید و برای رفع آن قدم بردارید.

وی همچنین با گرامیداش یاد و خاطره شهدای سوباشی خاطرنشان کرد: شهدای سوباشی تا آخرین لحظه برای محافظت از کشور ایستادگی کردند که این رشادت آنها بسیار قابل افتخار است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha