چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
1

حوزه/ مهم‌ترین معیار شایستگی، شکل گیری درست زیرساخت‌های فکری و اقتصادی است که با برگزاری مطلوب طرح ولایت تأمین می‌شود و به همین دلیل رهبر حکیم انقلاب اسلامی گفتند؛ این طرح باید فراگیر شود و هر قدر برای آن سرمایه گذاری شود، زیاد نیست زیرا یک طرح بنیادی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت الله رجبی در دیدار فرمانده و جمعی از فعالین بسیج دانشجویی که در سالن مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی گفت: هر جایی که نیروی انسانی تربیت می‌شود باید دید که آن نیرو چه نقشی را ایفا می‌کند چرا که همه جا نیروی انسانی حرف اول را می‌زند، اگر نیروی انسانی شایسته نباشد کارهای مهم روی زمین می‌ماند.

وی افزود: مهم‌ترین معیار شایستگی شکل‌گیری درست زیرساخت‌های فکری و اقتصادی است که با برگزاری مطلوب طرح ولایت تامین می‌شود و به همین دلیل رهبر حکیم انقلاب اسلامی گفتند؛ این طرح باید فراگیر شود و هر قدر برای آن سرمایه گذاری شود زیاد نیست، زیرا یک طرح بنیادی است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما باید برای گام دوم انقلاب اسلامی نیرو تربیت کنیم خاطرنشان ساخت: دوره طرح ولایت که برکات زیادی داشته و دارد شایسته است که برای همه اقشار برگزار شود، منتها باید برای هر سازمانی اولویت‌بندی شود و این اولویت برای بسیج دانشجویی بسیار درست است، کسانی که قرار است سرداران عرصه فعالیت‌های فرهنگی باشند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه در این برهه حیاتی از دوران انقلاب اسلامی ما بین واجب و مستحب نیستیم بلکه بین واجب و اوجب هستیم گفت باید دید بین واجب‌هایی که جلوی ما قرار دارد کدام کار واجب‌تر و دارای اولویت بیشتری است آن را انجام داد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به لزوم استفاده بهینه از دانش آموختگان طرح ولایت اشاره کرد و ابراز داشت: نباید نیروها و دانش آموختگان این طرح بی‌نقش باشند و بعد از دوره‌ها رها شوند، اینجا باید اردوگاهی باشد برای تربیت نیرو برای انجام کارهای بزرگ، البته برنامه‌ریزی برای تعالی فکری دانش آموختگان طرح ولایت و امتداد اجتماعی آن کارها نیز باید با اتقان انجام گیرد و از عجله و شتاب در انجام کارها پرهیز کرد، چرا که اگر مقدمات کارها به خوبی فراهم نشود ممکن است آفاتی در پی داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با عزم و نیت خالصی که شما و دانشجویان بسیجی دارید و همتی که مرکز آموزش‌های آزاد دارد شایسته است که با اتقان و نگاه تربیت نیرو برای گام دوم انقلاب اسلامی وارد کارهای بنیادی شوید و با روحیه جهادی کارها را جلو ببرید.

وی در پایان سخنان خود به توصیه مرحوم آیت الله مصباح یزدی در اهمیت اخلاص و برای خدا انجام دادن کارها و توسل به حضرت ولی عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آیت الله مصباح می‌گفتند هر کجا برای خداوند متعال کار کردیم ضرر نکردیم و تاکید داشتند که سنت الهی بر این است که از طریق اهل بیت (علیهم‌السلام) به ما چیزی می‌دهند بنابراین مطمئن‌ترین، آسان‌ترین و مفیدترین راه در مسیر سعادت، توسل به ائمه معصومین (علیهم‌السلام) به ویژه امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha