شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازدید حجت الاسلام و المسلمین میرباقری از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم ارتقای فهم از کتاب و سنت در حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، عصر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی مدرسه معارفی درایه که در موسسه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: سطح پژوهش، آموزش و تبلیغ باید در حوزه ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه باید پاسخ‌گوی نیازهای کنونی جامعه باشیم، مطرح کرد: این ارتقا باید در حوزه اخلاق، حکمت، عرفان، فقه و ... باشد و این موضوع ماموریت حوزه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منبع اصلی ما برای این ارتقا کتاب و اهل بیت(ع) هستند، عنوان کرد: علاوه بر پرداختن به علوم پیرامونی قرآن و حدیث باید به متن کتاب و سنت نیز ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدرسه تلاش شده است ظرفیت انس و تسلط به معارف کتاب و سنت افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: از این زیرساخت نیازهای تخصصی حوزه تامین خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه امیدواریم این توجه به متن در حوزه گسترش پیدا کند، تصریح کرد: در کنار تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه متاسفانه این خلاء در حوزه به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه برنامه تمدن اسلامی باید توسط حوزه تدوین شود، یادآور شد: ظرفیت تحقق این هدف در خارج از فقه، اصول، اخلاق، حکمت و ... است و تنها با انس با کتاب و سنت رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha