سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام حمید ملکی

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه پیامبر(ص) به کرامت انسان‌ها توجه ویژه‌ای داشتند، گفت: همین موضوع موجب جذب جوانان دوران جاهلیت به دین اسلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، عصر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه معارفی درایه که در مؤسسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: جای چنین مدرسه‌ای در حوزه‌های علمیه خالی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان حوزه تأکید داشتند که باید اعتقادات طلاب بالا برود، مطرح کرد: اگر اعتقادات تقویت شود قطعا اخلاق نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات حوزه این است که طلبه عاشق کم داریم، عنوان کرد: زندگی بدون عشق سخت خواهد بود، اگر طلبه عاشق قرآن و حدیث باشد قطعا انس بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه در کشور داریم و با بیان اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین درمان برای دردهای انسان است، تصریح کرد: مردم باید متوجه این موضوع بشوند و طلاب این موضوع را با عشق بپذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه قرآن و عترت در کنار یکدیگر هستند، یادآور شد: این گونه مباحث در حوزه علمیه جای خالی‌ای داشت که خوشبختانه این مدرسه به صورت تخصصی به آن‌ها پرداخته است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه پیامبر(ص) به کرامت انسان‌ها توجه ویژه‌ای داشتند، ابراز کرد: همین موضوع موجب جذب جوانان جاهلیت به دین اسلام شد.

وی اضافه کرد: امروز نیز برای دعوت دیگران به دین اسلام، بهترین روش، استفاده از سیره پیامبر(ص) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha