شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ق

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان زکات را تزکیه دهنده روح و جسم دانست و گفت: همانطور که ولایت محمد و آل محمد باعث طهارت و رشد جسم و روح است زکات نیز باعث تزکیه روح و جسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، امروز در دیدار دبیرشورای زکات و رئیس کمیته امدام امام خمینی (ره)، زکات را تزکیه دهنده روح و جسم دانست و یاد آورشد : همان طور که ولایت محمد و آل محمد باعث طهارت و رشد جسم و روح است زکات نیز باعث تزکیه روح و جسم است. اگر کسی بفهمد که زکات چنین عظمتی را دارد خودش داوطلب پرداخت زکات می شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امیدوارم جشنواره زکات اثرات مفیدی در منطقه کاشان داشته باشد، گفت: ان شاءالله براساس مصارف ۸ گانه ای که راجع زکات در قرآن کریم آمده از جمله فی مدرسه سازی، پل سازی، کتابخانه و امور خیر بتوانیم قدم بلندی در دارالمومنین کاشان برداریم.

دبیر شورای زکات کاشان هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره زکات در منطقه کاشان، ابراز داشت: در این جشنواره فراخوان مقاله در هشت موضوع فقهی و مسابقات شعر، خاطره نویسی، نقاشی و کتابخوانی داده شد.

حجت الاسلام مجید سهراب زاده از ارسال۱۰۰ اثر به جشنواره زکات منطقه کاشان خبر داد و با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر آثار خودشان را به این جشنواره ارائه کرده بودند که بیشتر این آثار از کیش، مشهد، سیستان وبلوچستان و... بود، گفت : به ۷۰ نفر از شرکت کنندگان جشنواره و ۶۰ نفراز مؤدیان و فعالان زکات منطقه کاشان با تقدیم هدایایی تجلیل به عمل آمد.

محسن حمیدی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha