یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سعیدی و عین اللهی

حوزه/ وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه ۹۹ درصد داروها تولید داخل و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی ما دانش‌بنیان است، گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رساندیم که باتوجه‌به وجود ۱۵۰ هزار تخت در کل کشور حدود ده درصد به میزان تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه ما محتاج دعای علما و حمایت حوزه علمیه و مراجع هستیم، این حمایت‌ها را پشتیبان عظیمی برای دولت دانست و اظهار کرد: در دو سالی که از این دولت گذشته توفیقات خوبی حاصل شده و نیروهای متدین و حزب‌اللهی در کل کشور فعالیت‌های خوبی انجام و نشان دادند که حزب‌اللهی‌ها در همه حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه سلامت توانمند هستند.

وی با بیان اینکه در این دولت به لطف خدا کرونا در مدت‌زمان کوتاهی کنترل شد، افزود: در بحث بیمه هم ما تا به امروز ۵ دهک اول را به‌صورت رایگان بیمه درمانی کردیم و برای بیماران خاص هم یک صندوق تأسیس شد و در سال گذشته ۵ هزار میلیارد و امسال ۷ هزار میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص یافت و ۱۰۷ بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بحث درمان ناباروری و فرزندآوری با بیان اینکه بچه‌های تازه‌متولدشده تا ۵ سال بیمه هستند و زایمان طبیعی هم کاملاً رایگان است گفت: ما به دنبال اجرای طرح سلامت خانواده هستیم که بیشتر بحث پیشگیری است و مراقبین بهداشت ما به منازل مردم می‌روند و برای هر ایرانی با کد ملی پرونده سلامت تشکیل می‌دهند و هم اکنون این طرح در ۹۳ شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ما نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان داروهای تقویتی و مکمل‌ها را در شبکه بهداشت توزیع کرده‌ایم، افزود: در بحث دارو با ارز ۴۲۰۰، عمده داروها قاچاق می‌شد که با طرحی که اجرا کردیم این داروها با ارز آزاد وارد شد و ما مابه‌التفاوت دارو را بر اساس نسخه‌ای که بیماران به داروخانه می‌برند به داروخانه‌ها می‌دهیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه ۹۹ درصد داروها تولید داخل و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی ما دانش‌بنیان است، افزود: ما در دو سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح کردیم که باتوجه‌به وجود ۱۵۰ هزار تخت در کل کشور حدود ده درصد به میزان تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۸۰ قلم تجهیزات پیشرفته در کل کشور با اولویت مناطق محروم در مراکز درمانی توزیع شده است، گفت: در این دو سال ۲ هزار مرکز بهداشت ساختیم و امیدواریم تا پایان دولت به ۴ هزار مرکز برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دررابطه‌با کارهای پژوهشی و دانشگاهی ما ۵۳ درصد رشد دانش‌بنیان داشتیم و بیمارستان‌هایی که افتتاح شده، وسایل و تجهیزاتش بیشتر ایرانی است.

وی با بیان اینکه در بحث دیپلماسی با وزرای بهداشت ۲۰ کشور از قاره‌های مختلف ملاقات دوجانبه داشته‌ایم، افزود: دانشگاه تهران در کربلا دانشگاه سبطین را بنیان‌گذاری کرد که تمام هزینه‌هایش را عتبه حسینی تقبل کرد؛ ولی مدرک و نیروی انسانی‌اش را ما می‌دهیم و ما این استعداد را داریم که در کشورهای دیگر دانشگاه تأسیس کنیم.

عین‌اللهی با اشاره به اقدامات خوب بهداشت و درمان در راهپیمایی اربعین اظهار کرد: طی ۸ ماه در مهران بیمارستان ۱۵۰ تخته ایجاد کردیم و با اعزام ۵ هزار نیرو به اربعین و اقداماتی که صورت گرفت هیچ زائری از گرمازدگی فوت نکرد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به قم نگاه ملی است گفت: قم این ظرفیت را دارد که مانند مشهد تبدیل به پایگاهی برای برگزاری اردوهای دانشجویی و کادری ما شود و بتوانیم از این ظرفیت در مباحث فرهنگی بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha