دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1115536
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
تصاویر/ مراسم عزاداری سالگرد وفات حضرت معصومه (س) و اولین سالگرد شهادت مظلومانه طلبه شهید آرمان علی وردی (ره)

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: انسان موجودی است که با ذکر خدا در طریق سلوک الی الله قرار می‌گیرد و هم از سقوط در باتلاق متعفن دنیاگرایی نجات پیدا می‌کند، در واقع ذکر هم مایه صعود انسان و هم مانع سقوط انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم عزاداری سالگرد وفات حضرت معصومه(س) و اولین سالگرد شهادت طلبه شهید آرمان علی وردی امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و جمعی از طلاب و اساتید مدارس علمیه اهواز، به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان به میزبانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، حجت الاسلام گلزار مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ضمن خیر مقدم به‌حاضرین، به بیان اهداف برگزاری این مراسم پرداخت و اظهار داشت: امروز سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین اولین سالگرد شهادت مظلومانه و غریبانهٔ شهید آرمان علی ورودی است، شهیدی که مقام معظم رهبری از او به‌عنوان آرمان عزیز، طلبه جوان، متدین و حزب اللهی یاد کردند و این مراسم به‌پاس بزرگداشت این شهید برگزار می‌گردد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با اشاره به آیه ۴۱ سوره احزاب «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا»، خاطرنشان کرد: انسان موجودی است که با ذکر خدا در طریق سلوک الی الله قرار می‌گیرد و هم از سقوط در باتلاق متعفن دنیاگرایی نجات پیدا می‌کند، در واقع ذکر هم مایه صعود انسان و هم مانع سقوط انسان می‌شود.

وی افزود: همه عبادات چه واجب و چه مستحب حد دارند، ولی ذکر خداوند نامحدود است، در مقوله سلوک عرفانی ذکر فوق العاده مهم است، از این رو خداوند امر به ذکر نامحدود می‌کند.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: خداوند در آیه فوق کلیه انسان‌ها را مورد خطاب قرار نداده و فرموده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا» از این آیه چنین استنباط می‌شود که ورودی بهشت ذکر ایمان است و اگر ایمان نباشد توفیق برای ذکر نیز حاصل نمی‌شود، از این رو ذکر کاشف از ایمان است و اگر شخصی ذکر بگوید ایمانش کشف می‌شود، البته ایمان نیز مراتب و اعلی و ادنی دارد.

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری به سئوالات حاضرین پاسخ داد.

مداحی مداح اهل بیت پایان بخش این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha