یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1116176
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
فلسطین

حوزه/ نشست بصیرت افزایی با موضوع «زمینه سازی ظهور با اتحاد ادیان توحیدی برمحور فلسطین، ابراهیم، قدس و کربلا » در مدرسه علمیه تخصصی خواهران النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید محمدرسول موسوی صبح امروز در نشست بصیرت افزایی با موضوع «زمینه سازی ظهور با اتحاد ادیان توحیدی بر محور فلسطین، ابراهیم، قدس و کربلا » در مدرسه علمیه تخصصی خواهران النفیسه اصفهان با اشاره به تاریخ ادیان گفت: خداوند به ضرورت عقلی و شرعی باید یک برنامه جامع زندگی معین کند و برای آن رهبر انتخاب کند اسم این برنامه جامع دین و رهبر آن پیامبران سپس امامان می باشند. دین در نزد خدا اسلام است و با تعیین جانشینی امام علی (علیه السلام ) در روز غدیرخم اسلام کامل شد. ما ۱۲۴ هزار انبیاءو ۳۱۳ رسول و ۵ پیامبر اولوالعزم داریم .

وی با بیان این نکته که جامعه پذیری فرآیند ارتباطی با نفوذ در فرهنگ دارد افزود: در ادیان توحیدی همه ادیان از یهود و مسیحیان و اسلام حضرت نوح و ابراهیم (علیهما السلام) را قبول داشتند اما در زمانی که یهود سرکار آمد، حضرت عیسی و حضرت محمد(ص) را نمی پذیرد و اسلام تمام ادیان قبل را قبول دارد.

مدرس بنیاد مهدویت ادامه داد: دشمنان اسلام معتقدند که هلال شیعی و جغرافیای ظهور در کشور های حجاز، یمن، ایران، عراق و سوریه شکل می گیرد علت اهمیت این کشورها: وجود منبع اصلی انرژی دنیا و منابع زیرزمینی گسترده در آن، نقطه اتصال سه قاره، ارتباط با دنیا از راه دریا و اقیانوس، جاده قدیم ابریشم، مرکز جمعیت مسلمانان و مرکز اسلام شیعی و حرم های مطهّر، وجود اماکن مقدّس ابراهیمی، محل نزول حضرت عیسی ( علیه السلام ) و تحقّق علائم ظهور مهدوی، برشمرد.

کارشناس فرق و مذاهب، حزب شیطان را یهود، نفاق، کفر، شرک و دجال که هدف آن ها مقابله با اسلام، تشیّع و مهدویت است برشمرد و تصریح کرد: بازوان این حزب آمریکا و انگلیس اند. به عنوان نمونه انگلیس در دو قرن اخیر برای مقابله با اسلام در سال ۱۳۰۰ دولت سعودی در حجاز را تشکیل داد، در سال ۱۳۰۴ کودتا کرد و حکومت پهلوی را تشکیل داد، در سال ۱۳۰۵ حکومت های پهلوی و سعودی با کمک انگلیس مسجد بقیع را تخریب کردند و در سال ۱۳۶۷ کمک کردند و اسرائیل را تشکیل دادند .

وی تمدن سرزمین فلسطین را ده هزار سال قبل دانست و افزود: در فلسطین مسجدی که با گنبد زرد رنگ است و در رسانه ها بعنوان مسجد الاقصی نشان داده می شود، مسجد قبة الصخره و محل معراج پیامبر است و مسجدی که به رنگ سیاه است مسجد الاقصی می باشد.

کارشناس مهدویت، علت اهمیت فلسطین برای یهودیان را به خاطر معتقد بودن آنها به اینکه فلسطین سرزمین موعود یهود است و گام اوّل برای حاکمیت جهانی اسرائیل بشمار می رود برشمرد و گفت: علت دیگر، خود شهر قدس یا اورشلیم است که محل زندگی حضرت ابراهیم می باشد و بیش از ۶۰ پیامبر در آنجا به خاک سپرده شده‌اند.

وی در ادامه جایگاه سه شهر الخلیل، جلیل و نابلس را ذکر کرد که همین امر موجب شده برای یهودیان بودن در آن سرزمین و اشغال آن مورد توجه قرار بگیرد.

مدرس بنیاد مهدویت، وجود حرم های حضرت ابراهیم، حضرت ساره، حضرت یعقوب، حضرت اسحاق و حضرت رفقه همسر حضرت اسحاق را در شهر شهرالخلیل و چاه بلا حضرت یوسف در شهر جلیل بیان کرد و افزود: در شهر نابلس که، دیوار ندبه یا دیوار براق وجود دارد و تنها یادگار باقی مانده از معبد حضرت داوود و حضرت سلیمان است که این دیوار بین حرم بیت المقدّس و مسجد قبة الصخره واقع شده و بر اهمیت آن نزد یهودی ها افزوده؛ همچنین حرم حضرت یوسف در این جا قرار دارد کوه صهیون که خانه مقدّس یهودیان برای عبادت (یهوه ) قرار دارد و پادگان نظامی در زمان حضرت داوود، پایتخت حکومت حضرت یوشع و پایان آوارگی بنی اسرائیل، به شمار می رفته؛ مزار حضرت داوود، محل سکونت و جایگاه عبادت و نزول کتاب زبور، حرم حضرت سلیمان، پایتخت حکومت و هیکل مقدّس حضرت داوود و حضرت سلیمان موجب شده مورد توجه یهود باشد.

موسوی در پایان نقشه اسرائیل را بازسازی هیکل مقدّس حضرت داوود در اورشلیم، گسترش قلمرو حکومت از نیل تا فرات، امتداد ستاره شش گوشه حضرت داوود و فتح کل جهان دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha