شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در جمع نمازگزاران و اهالی مسجد علی‌ابن اَبی‌طالب(علیه‌السلام)

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: شهدای والامقام، فرزندان مسجد بودند و جای نوجوانان وجوانان ما باید مسجد باشد تا بتوان مثل شهدا را تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، شب گذشته با حضور در جمع نمازگزاران و اهالی مسجد علی‌ بن اَبی‌طالب(علیه‌السلام) کرمانشاه بر محوریت مسجد در جامعه اسلامی، تأکید کرد و گفت: اساس همه‌ی دینداری جامعه اسلامی، ایمان انسان‌ها اول به‌خدا، طبعاً به کتاب خد، انبیاء و بعد هم به آخرت است و در واقع اساس دین ایمان است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: زمانی که خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) امر می کند که ای پیامبر، مسجد ضرار را از بنیان تخریب کن، این نشان از آن دارد که مسجد باید بر اساس تقوا باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به آیه «لَمَسجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقوی...» که در مورد مسجد قبا نازل شد آن را مصداق پرهیزگاری و معنویت دانست و گفت: آن مسجدی که از روز اول براساس تقوا بنا شده است، یعنی مسجد، جای تقوا و متّقین است، بنابراین نقش مسجد در این است که روح ایمان و تقوا و معنویت را در جامعه فراگیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری تأکید کرد: از مسجد باید روح معنویت به خانه‌ها، بازار، مدارس و دانشگاه‌ها تزریق شود و چنین قدرتی داشته باشد که این معنویت را به همه‌ی ابعاد زندگی سرایت دهد.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص نقش مسجد در وحدت اسلامی گفت: اساس جامعه اسلامی برپایه‌ی وحدت و اجتماع است و دست قدرت الهی باجماعت می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آیه (وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا) تأکید کرد: درصورتی که همه‌ی جامعه ایمانی باهم نباشند امر خداوند محقق نمی‌شود و زمین می‌ماند و در مسجد این معنا وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با دعوت آحاد جامعه بویژه قشر نوجوان و جوان افزود: مسجد خانه خدا، محل امن و پناه دل مردم از شرّ شیاطین و خنّاسان است؛ مسجد روح دارد و زنده است و در قیامت شهادت می دهدبه نفع کسانی که بر زمین آن و در پیشگاه خدای قادر متعال سجده کردند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: کسانی که در همسایگی مسجد قرار دارند و صدای اذان را می‌شنوند و در مسجد حضور پیدا نمی‌کنند، بدانند که مسجد در روز قیامت از آنها شکایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه با بیان اینکه غربت مساجد، قرآن و امامان معصوم(ع)، غربت اسلام را در طول تاریخ به دنبال داشت، گفت: آنچه در تاریخ مانده است و قلب انسان را آتش می‌زند غربت ائمه معصومین(ع) بوده و دلیل آن هم این بود که مساجد نتوانستند مأموریت اصلی خودشان را انجام دهند، لذا ائمه اطهار(ع) غریب ماندند.

وی در پایان ضمن یادآوری این نکته که مسجد انسان ساز است، عنوان کردند: شهدای والامقام فرزندان مسجد بودند و جای نوجوانان وجوانان ما باید مسجد باشد تا بتوان مثل شهدا را تربیت کرد.

شهدا فرزندان مسجد بودند

شهدا فرزندان مسجد بودند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha