یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1116625
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
نشست اخلاقی

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «اثرات دعا در زندگی» در مدرسه فدک میلاجرد استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فدک میلاجرد استان مرکزی، امروز نشست اخلاقی با عنوان «اثرات دعا در زندگی» با حضور خانم فاطمه عزیزی در این مدرسه برگزار شد .

خانم عزیزی بیان کرد: یکی از مسائلی که همه انسانها در طول زندگی با آن روبه رو می شوند توسل و دعاست. هر فردی چه مسلمان و غیر مسلمان در هنگام گرفتاری و مشکلات به خداوند متوسل می شود، زیرا این وعده ی الهی است که فرموده بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را.

وی افزود: امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام) در خطبه ۱۳۵ نهج البلاغه می فرمایند: کسی که توفیق عبادت پیدا کند از اجابت محروم نمی گردد.

استاد حوزه خواهران خاطرنشان کرد: دعا یکی از مهمترین عبادات و امور سرنوشت ساز زندگی بشر است. پیامبر اکرم( صل الله علیه و آله و سلم) در این رابطه میفرمایند: دعا مغز عبادت و سلاح مؤمن است.

وی به آثار دعا در زندگی انسان اشاره کرد که برخی از آنها عبارتند از ۱-آشنایی با معارف الهی ۲-آرامش درونی ۳- رهایی و نجات از مشکلات ۴- دفع بلا ۵-تحصیل نعمتهای الهی ۶- منزلت نزد پروردگار .

عزیزی در پایان اضافه کرد: دعا از نظر پزشکی روز دنیا نیز دارای تأثیراتی است؛ چنانچه تحقیقات نشان می دهد دعا خواندن و ذکر گفتن فشار خون را کنترل، ضربان قلب را آرام و از بیماریهای مرتبط با سامانه دفاعی بدن پیشگیری می کند.

آثار دعا در زندگی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha