دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زرندیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه گفت: ارزش وجودی مادر به قدری اهمیت دارد که یکی از نقشه های دشمنان حذف نقش مادری از زنان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، ظهر امروز نشست «نقش زنان در سلامت روحی و روانی جامعه» با حضور خانم خدادادی مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد .

خانم خدادادی سخن خود را با حدیثی از امام رضا علیه السلام شروع کرد و گفت: امام می فرمایند بهترین زنان پنج ویژگی دارند ۱.نرم خویی ۲. فرمانبردار همسر ۳. اگر همسرش خشمگین شد پلک برهم نزند تا او را آرام کند ۴. در نبود همسر اموال او را نگهداری کند.

وی گفت: زنان جایگاه مهم و موثری در جامعه دارند که برای آنان سه نقش تعریف شده ۱. همسری ۲. مادری ۳. دختری. که مادری از همه مهم تر است و علت آن این است که مادر بیشتر از پدر تکریم شده، برای مادر باغی از باغ های بهشت قرار داده اند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه تصریح کرد: ارزش وجودی مادر به قدری اهمیت دارد که یکی از نقشه های دشمنان حذف نقش مادری از زنان ایرانی است.

وی افزود: یک مادر باید از چند ویژگی برخوردار باشد اول سلامت جسمی است از آنجایی که تربیت یک کار میدانی است وباید از سلامت جسمی برخوردار بود و به خوراک و تغذیه خود اهمیت دهد. دومین ویژگی سلامت روحی و روانی است یک مادر نباید دغدغه های اضافی داشته باشد و درگیر چشم و هم چشمی و حسادت در بین اقوام و دوستان باشد، سلامت روان در افکار و رفتار مادر تاثیر می گذارد و عدم کنترل احساسات باعث می شود که نتواند فرزندان را درست تربیت کند.

خدادادی خاطرنشان کرد: یک زن باید به نقش مادری علاقه‌مند باشد چرا که بدون آن موفقیتی حاصل نخواهد شد و باید بتواند ارتباط درستی با فرزندان خود داشته باشد چرا که در این صورت فرزندان یاد می گیرند که با مشکلات خود در اجتماع چگونه برخورد کنند و این ویژگی را می توان با الگو برداری از ائمه علیهم السلام آموخت چرا که سلامت روح و روان تأثیر بسیاری بر سلامت زندگی دارد.

«نقش زنان در سلامت روحی و روانی جامعه» بررسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha