یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش طلیعه حضور طلاب خواهر گلستانی

حوزه/ امام جمعه گنبدکاووس در همایش طلیعه حضور طلاب خواهر گلستانی گفت: تحصیل در حوزه علمیه هیچ منافاتی با فعالیت‌های اجتماعی زنان ندارد اما باید بانوان هویت خود را در هر جایگاهی که هستند، حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت‌الاسلام محمود ترابی پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود مدارس علمیه خواهران استان گلستان که در شبستان امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، بیان کرد: طلاب پیشگام در توحید، تقوی و انقلابی‌گری هستند و می‌بایست جلودار خوبی‌ها باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص طلاب تصریح کرد: بنا به فرمایش‌های مقام معظم رهبری طلبه و حوزه‌های علمیه نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را باید در دست گرفته و با مسئله‌یابی، افکار عمومی را سامان داده و پیشگام خوبی‌ها در جامعه باشند.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه خواهران طلبه بیشتر از هر بانوی دیگری در تیر راس تهاجم فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه بانوان طلبه بسیار مشکل‌تر از مردان طلبه است زیرا نمادی برای اعلام هویت صنفی خود ندارند و همچنین علاوه بر تبلیغ امور دین، عهده دار دو نقش مادری و همسری هستند.

حجت‌الاسلام ترابی گفت: دشمن همواره بانوان را در تهاجم فرهنگی مورد هدف قرار داده‌ و در این راستا، طلاب خواهر بیشتر در تیر راس دشمن هستند و می‌بایست پیشگامان نهضت انقلاب و اسلام باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، نگاه غرب به زن نگاه ابزاری است و تلاش دارد تا از زن در جایگاه‌های خاص استفاده کند و آن ارزش و جایگاه ویژه از نظر اسلام را حذف کند و در چنین شرایطی مسئولیت شما طلبه‌های خواهر سنگین‌تر از طلبه‌های آقا است.

حجت‌الاسلام ترابی اذعان کرد: اولویت جامعه امروز، مبارزه با تهاجم فرهنگی است و شما خواهرانی که در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنید، نقش مهم‌تر و حساس‌تری بر عهده ‌دارید.

وی بیان کرد: تحصیل در حوزه علمیه هیچ منافاتی با فعالیت‌های اجتماعی زنان ندارد اما باید بانوان هویت خود را در هر جایگاهی که هستند، حفظ کنند و اگر قرار است طلاب اثربخشی خود را داشته باشد، مسیر آن حوزه علمیه است که « واجعلنا للمتقین اماما» .

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه الزهراء (س) گنبدکاووس با بیان این‌که مسیر حوزه با حوزه‌های دیگر فرق می‌کند زیرا پیامبری و رهبری شغل نیست بلکه رسالتی بر دوش امام و راهنما است، گفت: مسیر حوزه، مسیر سوختن، پرچمداری و بیداری است و اگر افرادی در غفلت هستند، باید یک فرد طلبه با صدا و بانگ تکبیر خود دیگران را بیدار کند.

حجت‌الاسلام ترابی جایگاه طلبه را مرزبانی عقیده و ایمان معرفی کرد و با بیان این‌که طلبه باید هم مرزبان و هم جلودار باشد، افزود: طلبه باید انسان‌های زمین‌گیر را به قیام وادارد و جامعه را برای هزینه دادن در مسیر دینداری آماده کند.

وی با برشمردن دیگر وظایف طلبه‌ها، اضافه کرد: طلبه باید واعظ، خیرخواه و فدایی دین خدا باشد و مردم از او الگو بگیرند همانطور که پیامبر خدا اسوه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha