دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: حمایت مستمر و همه جانبه از شکل گیری و بقاء رژیم نامشروع و خبیث صهیونیستی، یکی از جنایتهای تاریخی نظام استکباری آمریکاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام صبوری امام جمعه کهک در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به بررسی عوامل به وجود آمدن قساوت قلب در روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در احادیث اهل بیت (ع) عوامل متعددی برای قساوت قلب ذکر شده است که اولین آنها عبارت است از کثرت و انباشته شدن گناهان؛ امیر المؤمنین (ع) می فرمایند:«وما قَسَتِ القلوبُ إلّا لِکَثْرةِ الذُّنوبِ»؛ و دلها سخت نشد مگر به سبب گناهان زیاد.

حجت الاسلام و المسلمین صبوری ابراز داشت: غفلت و ترک یاد پروردگار، دومین عامل ایجاد قساوت قلب است؛ امام صادق (ع) می فرمایند:«اَوْحَی اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ اِلی مُوسی علیه السلام یا مُوسی... وَ اِنَّ تَرْکَ ذِکری یُقْسِیی الْقُلوبَ» خدای عزّوجلّ به موسی (ع) وحی کرد که ای موسی!... و از یاد بردن من قساوت قلب می آورد.

وی بیان داشت: سومین عاملی که موجب پدیدار شدن بلیه قساوت قلب می شود، آرزوهای طولانی است؛ خداوند متعال خطاب به موسی (ع) فرمود:«یا موسی! لا تُطَوِّلْ فی الدُّنیا أملَکَ فَیَقسُوَ قَلبُکَ ، و القاسی القَلبِ مِنّی بَعید»؛ ای موسی! در دنیا آرزوی خود را دراز مگردان، که دلت سخت می شود و انسان سخت دل از من دور است.

حجت الاسلام و المسلمین صبوری تصریح کرد: چهارمین عامل قساوت، مال اندوزی و اهتمام به جمع کردن ثروت است؛ امام (ع) فرمودند: بسیاری مال و ثروت، مایه تباهی دین و سختی دل است؛ «انّ کَثرَةَ المالِ مَفسَدَةٌ للدِّینِ، مَقساةٌ لِلقلوبِ».

وی گفت: اما پنجمین عاملی که در روایات معصومین (ع) برای قساوت قلب ذکر شده است، پرخوری کردن می باشد؛ امیرالمومنین (ع) می فرمایند:«إیَّاکُمُ وَ البِطْنَةَ ، فَإنَّها مَقْسَاةٌ لِلْقَلْبِ ، مَکْسَلَةٌ عَنِ الصَّلاَةِ ، مَفْسَدةٌ لِلجَسَدِ»؛ از پرخوری دوری کنید که مایه قساوت دل، تنبلی در نماز و تباهیِ بدن است.

امام جمعه کهک تاکید کرد: در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز فرهنگ عمومی، به تبیین فعالیتهای شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهک در سال جاری پرداخته و از برگزاری منظم جلسات ماهیانه این شورا با محور قرار دادن موضوعات کلان فرهنگی خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین از مردم خواست که نسبت به تشکیل منظم جلسات شورای فرهنگی روستاها، پیگیر و مطالبه گر باشند.

امام جمعه کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت از آحاد مردم شهیدپرور شهرستان جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس و احیای روز استکبار ستیزی، با ارائه آمارهای دقیق بین المللی به تبیین چگونگی حمایت دولت آمریکا از رژیم نامشروع اسرائیل در این سال ها پرداخت.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد: حمایت مستمر و همه جانبه از شکل گیری و بقای رژیم نامشروع و خبیث صهیونیستی، یکی از جنایت های تاریخی نظام استکباری آمریکا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha