دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قل

حوزه / دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل اعلام کرد: خادمیاران و یاوران کانون‌ها و خیّران با کمک‌های نقدی و غیرنقدی بیش از پنج و نیم میلیارد ریالی به یاری نیازمندان شتافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، عباس آذرباد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل در مِهر و نخستین ماه از فصل پاییز پنج میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۹۵۹ هزار ریال برای مددجویان هزینه کردند، گفت: سه میلیارد و ۶۷۵ میلیون و۴۵۹ هزار ریال کمک نقدی خیران، یک میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال مساعدت مالی خادمیاران و ۱۷۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال آن هزینه غیر نقدی بوده است.

وی شاخص‌ترین فعالیت خادمیاران آران و بیدگلی در مهرماه را جمع آوری، بسته بندی و ارسال بیش از پنج هزار دست انواع لباس مستعمل برای مناطق محروم اندیکا اعلام کرد و افزود: ویزیت رایگان ۳۰ نفر از بانوان با برنامه‌ریزی کانون معین‌الضعفا، اعزام دو سالمند به عنوان زائر اولی و پرداخت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای چهار دختر دانش آموز از دیگر اقدامات مهم خادمیاران شهرستان در مهرماه بود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل تصریح کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای انجام ۱۰ نوع مصداق در عرصه‌های عمومی شامل اجرای برنامه‌های گروهی کانون محله‌ای، پرداخت وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند، سلامت و درمان، تعمیر و تجهیز وسایل یا منازل خانواده‌های محروم، تهیه بسته‌های ارزاق، غذای گرم و اطعام، عقیقه و قربانی، تهیه جهیزیه و لوازم منزل و سایر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی هزینه شد.

آذرباد یادآورشد: مجموع کمک‌ها برای انجام ۱۳ نوع مصداق عرصه‌های تخصصی تبلیغ دینی، وقف ونذر، بانوان وخانواده، تعلیم و تربیت، قرآن، سلامت، مشاوره و مددکاری، ایثار و شهادت، زیارت، جوانان و نوجوانان رضوی و سایر عرصه‌های تخصصی جذب و هزینه شد.

وی با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی مهرماه خادمیاران و یاوران رضوی در قالب ۲۸۲ مصداق ثبت شده در سامانه و ۵۲۷ فعالیت با هزار و ۳۷۷ ساعت جمع آوری و انجام شد افزود: این فعالیت‌ها با مشارکت ۱۴۶ نفر خادمیار فعال و۷۷ یاور رضوی در هشت ساعت میانگین ساعت خدمتی برای ۶ هزار و ۴۱۶ نفر دریافت کننده خدمات در عرصه‌های تخصصی و عمومی انجام شد.

به گفته وی، بیشترین هزینه‌ کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در عرصه‌های عمومی به ترتیب به مبلغ یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال برای سایر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، ۹۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای تهیه جهیزیه و لوازم منزل و ۷۸۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال برای پرداخت وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند جذب و هزینه شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین هزینه‌ کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در عرصه‌های تخصصی به ترتیب برای بانوان و خانواده به مبلغ ۶۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، ۲۱۵ میلیون ریال برای زیارت و ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای عرصه تخصصی سلامت هزینه شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل افزود: ۸۰۵ وعده غذا، ٧٧٠ قرص نان، ۹۹ کیلو گرم گوشت قربانی وعقیقه، ۵۸۷ دست لباس،۷۲ جفت کفش، سیسمونی ۱۳ دست، میوه ۳۶۳ کیلوگرم، ۱۶۱ بسته معیشتی، ۱۷ مورد لوازم منزل، ۲۶۵ عدد لوازم التحریر و ۶۵ عدد وسایل پزشکی نیز در مهرماه از طریق این کانون‌ها توزیع شد.

آذرباد تأکید کرد: کانون خدمت رضوی امام رضا(ع) برترین کانون از نظر فعالیت و کانون شمس الشموس برترین کانون از نظر جذب کمک ها در مهرماه ثبت و معرفی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha