دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه و مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد

حوزه/ نشست مدیر حوزه علمیه و میراث فرهنگی استان یزد در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، ظهر امروز نشست هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه استان یزد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در محل مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد، ضمن بیان گزارشی از وضعیت مدارس علمیه میراثی شهرستان یزد و اینکه ۴ مدرسه علمیه یزد با قدمتی بیش از چند سده، جزو آثار ثبت شده در فهرست ملی میراث فرهنگی کشور می‌باشند، اظهار داشت: مدارس علمیه میراثی شهرستان یزد، علاوه بر غنای تاریخی و فرهنگی که دارند، روح تعلیم و تربیت طلاب دینی همچنان در این مدارس جاری است و این مدارس از زنده‌ترین آثار فرهنگی و تاریخی یزد می‌باشند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به وسعت بالای این اماکن تاریخی، دینی و فرهنگی، خواستار مساعدت بیشتر اداره میراث فرهنگی در تعمیر، مرمت، حفظ و نگهداری از مدارس علمیه میراثی شهرستان یزد شد.

رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز با اشاره به جایگاه ارزنده حوزه علمیه در موضوعات فرهنگی استان، بر تعامل هر دو نهاد جهت بهره‌برداری هرچه بیشتر از پتانسیل‌های گردشگری استان یزد ضمن حفظ اصالت‌ها و ارزش‌های شهر دارالعباده یزد تأکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha