سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
1

حوزه/ معاون تبلیغات آستان قدس رضوی افزود: با توجه به سرعت تغییرات جهان لازم است مدل پاسخ گویی به شبهات به سمت رسانه ای کردن پاسخ ها باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین شریعتی نژاد معاون تبلیغات آستان قدس رضوی که در قم برگزار شد، گزارش اجمالی از فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات( حوزه های علمیه) در قالب معرفی بخش های مختلف از جمله تلویزیون اینترنتی پاسخ tv ، رادیو اینترنتی پاسخ، دانشنامه مجازی ویکی پاسخ، میزهای تخصصی از جمله میز شعر و پاسخ، محصولات و تولیدات مکتوب مرکز از جمله کتب، نشریات و... ارائه نمودند.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات( حوزه های علمیه) در پایان آمادگی این مرکز در جهت مشارکت و همکاری در زمینه های مختلف و متناسب با شرح فعالیت ها را اعلام نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی نژادنیز در این دیدار به معرفی فعالیت های معاونت تبلیغ آستان قدس رضوی پرداخته و عنوان نمودند در حرم مطهر فرصت فعالیت علمی پژوهشی نداریم اما ارتباط گیری با موسسات و مراکز پژوهشی از جمله دانشگاه رضوی این خلا را جبران می کند لذا ارتباط با این مرکز هم فرصت مناسبی است تا از ظرفیت های آن بهره مند گردیم.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی افزود: با توجه به سرعت تغییرات جهان لازم است مدل پاسخ گویی به شبهات به سمت رسانه ای کردن پاسخ ها باشد.

در ادامه ضمن طرح ظرفیت های آستان قدس رضوی از جمله؛ مخاطب ۲۰ میلیونی برنامه های حرم ظرفیت، مخاطبان فضاهای مجازی آستان قدس: رضوی tv، سایت پنجره فولاد و...، مخاطبان کتابخوان آستان قدس، مجموعه پاسخ گویان به سوالات شرعی آستان، حلقه های معرفتی( ۷۵۰ هزار نفر سوال مطرح و پاسخ داده شده)، سامانه رهنمای آستان قدس جهت پاسخ گویی به شبهات و... آمادگی معاونت تبلیغ آستان را جهت مشارکت در برنامه های ذیل اعلام نمود:
۱ـ استفاده از ظرفیت ماهنامه شبهات مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات
۲ـ مشارکت در برگزاری دوره های تخصصی و نشست های پر محتوا، مستمر و ماهانه برای اساتید آستان قدس در زمینه شبهات و موضوعات به روز که رصد شده است
۳ـ مشارکت در برگزاری نشست های عمومی در فضای امور مبلغین آستان
۴ـ تبادل شبهات احصاء شده در آستان قدس رضوی و تحویل و مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات
۵ـ استفاده از مجموعه ظرفیت تحلیلی موضوعی شبهات( امواج آلوده) جهت اساتید آستان و نیز تدوین این کتابچه جهت استفاده عموم
۶ـ مشارکت در ایجاد زیرساخت مناسب جهت تجمیع پاسخ های متنوع و متعدد مراکز همسو در زمینه پاسخ به شبهات در یک سایت مشترک جهت دسترسی مخاطب به همه پاسخ ها.
۷ـ آمادگی استفاده از ظرفیت آمادگی ۲۴ ساعته آستان قدس در زمینه پاسخ گویی
۸ـ اطلاع رسانی فعالیت های مرتبط هر دو مجموعه در سامانه های اختصاصی هر دو مجموعه
لازم به ذکر است در پایان این دیدار رونمایی از کتاب " جهاد تبیین در جنگ ترکیبی" تولیدی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات صورت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha