یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیر شبکه جهانی ولایت

حوزه/ مدیر مؤسسه جهانی ولایت با بیان اینکه در زبان فارسی از ۴۸ کشور مخاطب فعال داریم که با شبکه ارتباط تلفنی و پیامکی دارند، خاطرنشان کرد: در زبان آفریقایی نیز از ۱۲ کشور مخاطب فعال داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید جعفر علوی در نشست خبری معرفی و تشریح برنامه ها و دستاوردهای شبکه جهانی ولایت در عرصه بین الملل و ضرورت توسعه زبانی، با اشاره به اینکه مؤسسه جهانی ولایت تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی حدود ۱۳ سال قبل راه‌اندازی شد، اظهار کرد: رویکرد اصلی این مؤسسه نشر معارف اهل بیت(ع) است و امروز در ۴۸ کشور دنیا مخاطب فعال دارد.

وی با بیان اینکه محتوای شبکه جهانی ولایت به ۵ زبان است، مطرح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و علمی حوزه‌ علمیه، دستاوردهای حوزه را به وسعت ۵ قاره منتشر کنیم.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت با اشاره به اینکه طلاب کشورهای مختلف در شهر قم حاضر شده و تحصیل کرده‌اند، عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده اگرچه آموزش‌هایی به این افراد ارائه می‌شود و بازگشت آنها برای تبلیغ و بیان معارف همه نیازها را بر طرف نمی کند لذا ارائه برنامه به ایشان ضروری است و در این راستا در شبکه جهانی ولایت زمینه‌های لازم فراهم شد و پس از ارائه آموزش‌های مدنظر، زیرساخت رسانه در اختیار این افراد قرار گرفت.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه شاهد حجم گسترده القای شبهات به دین و مباحث توحیدی هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه پاسخ تولیدات رسانه‌ای نسبت به این شبهات بسیار اندک است که می‌طلبد اقدامات جدی‌تری در این راستا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شبکه ولایت از قدرت علمی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: شبکه جهانی ولایت تمام برنامه‌ها را با استفاده از گروه‌های تخصصی علمی تولید می‌کند.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت با بیان اینکه گروه‌های این شبکه شامل گروه مهدویت، فقه، سیاسی اجتماعی، قرآن و ... است، یادآور شد: تلاش شده است در این گروه‌ها از ظرفیت علمی بزرگان حوزه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه از بسیاری از برنامه‌ها کتاب تهیه شده است، بیان کرد: محتوای شبکه ولایت به گونه‌ای است که اگر مخاطب مدت مشخصی این شبکه را دنبال کند، می‌تواند فارغ التحصیل مبانی دینی و مباحث اعتقادی شود.

خروجی شبکه ولایت مانند حوزه علمیه و دانشگاه است

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه خروجی شبکه ولایت مانند حوزه علمیه و دانشگاه است، ابراز کرد: اگرچه جذب مخاطب حداکثری اولویت هر رسانه است، ولی در مواردی جذب حداکثری مخاطب به هر قیمتی متناسب با سیاست‌های رسانه نیست.

وی با اشاره به اینکه در شبکه جهانی ولایت کیفیت را بر کمیت اولویت قراردادیم، اظهار داشت: هدف اصلی ما فطرت انسان‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه برای بیان مباحث اعتقادی است.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت اضافه کرد: شبکه آفریقایی زبان ولایت جزو پرمخاطب‌ترین شبکه‌های آفریقایی است و مخاطبین بسیاری این شبکه را دنبال می‌کنند.

ماموریت اصلی توسعه زبانی

وی با بیان اینکه در دوره جدید شبکه جهانی ولایت ماموریت اصلی توسعه زبانی است، مطرح کرد: این توسعه برای ۱۲ زبان زنده که اکثر مردم دنیا را شامل می‌شود، برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه برای زبان آذری درحال راه‌اندازی استودیوی جدید هستیم، عنوان کرد: مخاطبین شبکه جهانی ولایت متناسب با زبان‌ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه در زبان فارسی از ۴۸ کشور مخاطب فعال داریم که با شبکه ارتباط تلفنی و پیامکی دارند، خاطرنشان کرد: در زبان آفریقایی نیز از ۱۲ کشور مخاطب فعال داریم.

مدیر مؤسسه جهانی ولایت با اشاره به اینکه زبان عربی، تمام کشورهای عربی را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: برای زبان آذری نیز تلاش کردیم آذری زبانان خاورمیانه، بخشی از روسیه و بخشی از اروپا را پوشش دهیم.

تولید بیش از ۱۰۰ هزار کلیپ پاسخ به شبهه

وی با بیان اینکه ۸ گروه رصد در این مؤسسه فعال است، یادآور شد: تاکنون با استفاده از ظرفیت این گروه‌های رصد، بیش از ۱۰۰ هزار کلیپ پاسخ به شبهه تولید شده است.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه مخاطب شبکه جهانی ولایت تنها رنج سِنّی خاصی ندارند، بیان کرد: تلاش شده است برای گروه‌های سنی مختلف متناسب با موضوعات مختلف تولید محتوا داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha