شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1117836
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
شانس

حوزه/ نشست مجازی نقد و تحلیل انیمیشن شانس ۱۸ آبان ماه در جامعة الزهرا علیهاالسلام برگزار می شود.

راضیه طالبیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه یکی از رسالت های اداره خانواده در خصوص فرزندان طلاب، پرورش فکر آنان است، گفت: فکر کردن و تقویت تفکر از مهم ترین مسایل آموزشی و پرورشی در کودکان و نوجوانان است. بر این اساس می بایست از ابزارها و شیوه های مناسب و موثر برای تقویت اندیشه و تفکر آنان استفاده شود.

وی ادامه داد: ذهن در دوران کودکی بیش از هر سن دیگری، درگیر امور خیالی بوده به طوری که بچه‌ها حتی واقعیات را در برخی موارد با زبانِ خیال ترجمه و بیان می‌کنند از این رو انمیشین‌ها تاثیر زیادی بر ذهن و خیال کودکان دارد و در شکل گیری شخصیت آنان در نوجوانی و جوانی موثر است.

کارشناس مسئول اداره امور خانواده جامعة الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: نمایش فیلم یکی از فعالیت های بسیار جذابی است که مورد اقبال کودکان و نوجوانان قرار می گیرد و از ابزار های مهم برای انتقال پیام به مخاطب است. نمایش فیلم به همراه نقد و تحلیل آن موجب عمق بخشیدن به نگاه جوانان و نوجوانان شده و نحوه نقد کردن، بحث و گفتگو و تاب آوری را به آنان آموزش می شود. آگاهی بخشیدن به کودکان در خصوص ابعاد مثبت و منفی انیمیشن ها و فیلم ها می‌تواند در زمینه دریافت واقعیات موثر باشد و تجربه ای جذاب و در حین حال علمی و مهارت آموزی را به همراه آورد.

طالبیان ادامه داد: برگزاری دو برنامه نقد و تحلیل انمیشین های اژدهاسواران و روح در سال گذشته با استقبال خوبی از طرف فرزندانِ نوجوانِ طلاب مواجه شد، بر این اساس بنا به درخواست مخاطبان، سومین برنامه نقد و تحلیل انمیشین‌ «شانس» ویژه فرزندان (دختر و پسر) نوجوان طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این برنامه روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور استاد سیاحت، کارشناس امور رسانه و ناقد و تحلیلگر فیلم به صورت برخط در بستر ادوبی کانکت از طریق لینک http://online.jz.ac.ir/r۳hzcg۷f۲ry۱/ ارائه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha